Lär dig svenska på en kurs på Medborgarskolan. Hos oss kan du lära dig svenska av kursledare, som ofta är erfarna lärare från SFI - Svenska för invandrare. Svenska som främmande språk kan du läsa över hela Sverige.

Vill du lära dig svenska? Vi har kurser i svenska som främmande språk på flera olika nivåer - från nybörjare till mer avancerade.

Svenska talas av över tio miljoner människor, främst i Sverige och Finland. Det land med tredje flest svensktalande är USA där det enligt vissa beräkningar finns över sextiotusen personer som kan svenska.

Svenskan ligger nära danska och norska. De tre språken är ömsesidigt begripliga - vissa räknar dem till och med som dialekter av samma språk.

Would you like to learn Swedish? We offer courses in Swedish on several levels - from beginners to advanced.

Medborgarskolan arranges classes in Swedish as a foreign language all over the country.
Swedish is spoken by over ten million people, predominantly in Sweden and Finland. In the United States it is estimated that about 60.000 people speak Swedish which makes it the third largest country of Swedish speakers.

Swedish is very close to Danish and Norwegian. The three languages are mutually intelligible - some even regard them as dialects of the same language.

Vårt utbud inom Svenska

Din sökning"" visar 59 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Aktiv svenska B1+/ B2"

Aktiv svenska B1+/ B2

Ort: StockholmStartdatum: 15 Apr 2024Tid: 10:00-12:30Antal tillfällen: 8 st tillfällenDagar: Mån, OnsPris: 2 400 kr
Läs vidare om "Distans: Svenska på mellannivå - nivå B1"

Distans: Svenska på mellannivå - nivå B1

Ort: DistansStartdatum: 18 Apr 2024Tid: 09:30-11:45Antal tillfällen: 6 st tillfällenDagar: TorsdagarPris: 0 kr

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Läs vidare om "Distans: Svenska på mellannivå - nivå B1"

Distans: Svenska på mellannivå - nivå B1

Ort: DistansStartdatum: 19 Apr 2024Tid: 09:30-11:45Antal tillfällen: 6 st tillfällenDagar: FredagarPris: 0 kr

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Läs vidare om "Svenska för Nybörjare: nivå A1 i Danderyd"

Svenska för Nybörjare: nivå A1 i Danderyd

Ort: DanderydStartdatum: 16 Apr 2024Tid: 17:00-19:15Antal tillfällen: 6 st tillfällenDagar: TisdagarPris: 0 kr

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Läs vidare om "Svenska C1 del 1"

Svenska C1 del 1

Ort: YstadStartdatum: 29 Apr 2024Tid: 19:15-20:45Antal tillfällen: 10 st tillfällenDagar: MåndagarPris: 1 795 kr