Helsingborg
Lördag
Andrew Julian
695 kr

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Ge dig själv en rofylld och hälsosam dag, med mjuk och skön yoga, samt välgörande Ayurvedisk mat.

Varmt välkommen till denna retreat! Vi börjar med skön och mjuk medicinsk yoga.

Därefter håller Andrew Julian en föreläsning som ger oss insyn kring tarmhälsa enligt välbeprövad Ayurvedisk kunskap. Dagen avslutas med gemensam matlagning och middag.

Maten under denna retreat tillagas enligt Ayurvedisk kunskap om de tre olika kroppstyperna: Vata, Pitta och Kapha. Du får lära dig att använda olika Ayurvediska matrecept som är mycket välgörande för de olika kroppstyperna.

Du får nya fräscha idéer och insikter om hur maten väsentligt kan förbättra din tarmhälsa, genom matvalet kan du också fokusera på ditt individuella behov baserat på din kroppstyp. Vi hoppas att detta blir en retreat som kommer ge dig en mer harmonisk tillvaro framöver!

FÖR VEM?
För dig som är intresserad av hälsa ur ett Ayurvediskt perspektiv, samt om tarmhälsa och kunskapen bakom matlagning enligt de olika kroppstyperna.

KURSLEDARE
Andrew Julian, har undervisat i Hathayoga och Ashtangayoga sedan 2004 i Singapore och i Sverige.
Han är även Mediyoga och Mindfulness instruktör.
Andrew lärde sig yoga ursprungligen från sin Hinduistiska tradition, särskilt från Bhagavad Gita. I USA utövade han yoga för västerländska yogalärare samtidigt som han studerade yogafilosofi på Harvard University.

KURSMATERIAL
Yogamattor finns att låna på plats, du kan såklart ta med egen om du vill.
Ta gärna med en filt eller varm tröja för avslappningen.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs.
Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

BRA ATT VETA
Du bör ha bekväma kläder som du rör dig lätt i. Ät inte en större måltid innan kursen. Stäng gärna av mobilen innan du kommer in i lokalen.

Rabatt hos Bokus
Ta chansen och få rabatt på bland annat kurslitteratur.
https://www.bokus.com/foretag/medborgarskolan finns detaljerad information.

Medborgarskolan

Gasverksgatan 17, Helsingborg