Piteå
24 Sep 2024
Tisdagar
Gull-Britt Mårtensson

Är du nyfiken på att lära dig spela dragspel? Dragspel är ett mångsidigt och anrikt instrument som passar lika bra till traditionella visor som till modernare låtar.

Upplägg

Undervisningen sker enskilt och anpassas efter dina önskemål och behov. Därför passar denna undervisningsform både dig som är helt nybörjare och dig som vill utvecklas och utmana dig själv. Du får lära dig att spela melodier efter både noter och på gehör samt några olika sätt att kompa. Och naturligtvis har vi spelglädjen i fokus!

Vi träffas under åtta kurstillfällen som genomförs en gång i veckan, samma dag och tid. Tänk också på att du behöver öva mellan kurstillfällena för att lära dig. Det bästa är att öva lite varje dag.

Kursmaterial

Kursmaterialet ingår inte i avgiften utan du ordnar bok själv. Vi kommer att använda boken Dragspelsskola.se del 1 av Håkan Widar. Boken finns att köpa på bokus.se eller akademibokhandeln.se. Medtag eget dragspel. Det går bra med både pianodragspel och knappdragspel.

Gull-Britt Mårtensson arbetar som trubadur, kursledare och körledare på Medborgarskolan. Där spelar hon dagligen dragspel, gitarr och piano. Hon har tidigare arbetat som kyrkomusiker och musiklärare och har därför lång erfarenhet av att arbeta med musik och undervisning.

Undervisningen sker både på dagtid och kvällar. Om du har önskemål på dag och tid, uppge det vid anmälan.

Efter anmälan blir du kontaktad via mail för att bestämma dag och tid för undervisningen.

Du får en kallelse till kursen ca två veckor innan kursstart. Startdatumet är preliminärt. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare.

Medborgarskolan Piteå, Prästgårdsgatan 30, 941 32 Piteå.

RABATT HOS BOKUS OCH AKADEMIBOKHANDELN
Under tiden du går kursen hos oss på Medborgarskolan får du rabatt på Bokus och Akademibokhandeln.
Gå in på www.medborgarskolan.se/bokusrabatt där hittar du detaljerad information om rabatterna.

Medborgarskolan Piteå

Prästgårdsgatan 30, Piteå