Lund
6 Sep 2024
Fredagar

Dragspel - accordeon på engelska - är ett mångsidigt instrument som används i många olika sorters musik i många olika kulturer. Du kan spela dragspel i ensemble eller solo. Utveckla dragspelets grunder hos oss och upptäck instrumentets många möjligheter!

Vi utgår från visor med melodi och ackord på en lagom stimulerande nivå. Det finns utrymme för önskemål om repertoar. Det begränsade deltagarantalet ger rum för individuell feedback.

För vem?
Inga förkunskaper krävs. Kursen är lämplig från 15 års ålder. Finns det intresse från yngre så välkommen att kontakta oss med en förfrågan.

Krzysztof Zimmerman - musiker, pedagog, kompositör, arrangör med bred erfarenhet av undervisning för både barn och vuxna. Krzysztof spelar flera instrument och har bland annat skrivit filmmusik och gett ut album med pianomusik och elektroakustisk musik.

Det är något speciellt med våra kursledare! Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Medtag eget dragspel. Det går bra med både tangent- och knappdragspel.

Har du läst våra köpvillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning.
Det går att dela upp betalningen på två eller tre tillfällen utan extra kostnad. Ange önskemål om detta vid anmälan.

Obs att startdatum i bokningsbekräftelsen är preliminärt - invänta alltid kallelse innan du går till kursstart!

Erbjudande
Gå två kurser inom dans, sång eller musik och få 300 kr rabatt på den andra, eller gå tre kurser och få 500 kr rabatt på den tredje!
Erbjudandet är personligt och gäller endast för fullängdskurser om minst 9 kurstillfällen. Gäller ej individuell undervisning och går ej att kombinera med andra rabatter.

Rabatt

Alla som går en kurs hos oss får rabatt på böcker. Läs om hur du utnyttjar rabatten: http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund