Umeå
16 Apr 2024
Tisdagar
Ulf Nordholm

Du lär dig att läsa sjökort, lägga ut kurser, utprickning, sjövägsregler och säkerhet.

INNEHÅLL

UPPLÄGG
Teori blandas med övningar och sjökortsarbete. Provkostnad för examination tillkommer och betalas direkt till provförrättaren.

FÖRKUNSKAPER
Inga speciella förkunskaper krävs.

KURSLEDARE
Ulf Nordholm är vår ledare. Han är en omtyckt och mångfacetterad ledare med flerårig erfarenhet av att hålla kurser inom sjöliv och navigation.

Kort 1 (katalogen över sjökortssymboler)
Kursbok Fritidsskepparen
Övningssjökort 616
Passare och transportör
Miniräknare

Ett övningshäfte ingår i kursavgiften och delas ut vid första tillfället.

BRA ATT VETA
Lägsta ålder: 12 år. Vi skickar kallelse/faktura inför kursstart. Examination anordnas direkt efter avslutad kurs. Kostnad för detta tillkommer och betalas direkt till provförrättaren. Alla startdatum är preliminära. Om kursen inte har tillräckligt med deltagare kursstarten bli framflyttad. Medborgarskolan förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid färre än sju deltagare.

Medborgarskolan Umeå

Slöjdgatan 2, 1 tr, Umeå