Linköping
11 Maj 2024
Dag
0 kr

Följ med Medborgarskolan och Heroes in Sweden till Händelseriket. Här får du uppleva en annorlunda miljö med alla dina sinnen.

Upplägg

Vi träffas på aktivitetscentrum Händelseriket och utforskar de olika upplevelserummen. På Händelseriket finns 5 olika sinnesrum och aktiviteter som är anpassade för dig med funktionsvariation. Assistenter och anhöriga får också följa med.

Samah från Heroes in Sweden kommer att finnas på plats för att ta emot dig/er.

Vi bjuder på fika. Varmt välkommen.

Aktiviteten är kostnadsfri men du behöver anmäla dig.

Anmäl dig gärna här eller kontakta oss på: linkoping@medborgarskolan.se

Har du frågor eller vill ha hjälp att anmäla dig, ring Samah på 010-1575408

Aktiviteten genomförs i samarbete med Heroes in Sweden.

Om Händelserikets olika rum

Blå rummet

I det blå rummet finns en båt som du kan ligga i och lyssna till vågbruset. Du kan prova att fånga fisk med metspö.

Vita rummet

I det Vita rummet är det mesta vitt. Här kan du ligga i vattensängen eller sitta i gungan och uppleva rummets atmosfär.

Gröna rummet

I Gröna rummet kan du se, lyssna och känna naturen. Du kan prova vattensängen, testa instrumenten eller utforska andra ljudupplevelser.

Svarta rummet

I Svarta rummet kan du krypa ned under bolltäcket i musiksängen och uppleva vibrationerna från musiken. Du kan också se stjärnhimlen i taket eller använda discolampan.

Motorikrummet

I motorikrummet kan du hoppa på studsmattan, kasta bollar eller ligga i bollhavet.

Händelseriket

Vallavägen 10A, Linköping