Lund
10 Sep 2024
Tisdagar
Victoria Larsson

Den här kursen ger dig grunderna i klassisk Hathayoga. Du övar olika fysiska positioner i ett dynamiskt flöde som vi bygger på efter hand. Vi berör också välgörande områden som andning, meditation och mindfulness.

Kursen ger en helhetsförståelse för yogans olika element, som yogapositioner, andning, mindfulness (medveten närvaro). Dessa tre byggstenar hjälper dig att skapa en djupare kontakt med ditt inre och att bättre kunna lyssna på din kropps signaler samt att kunna stilla ditt aktiva sinne. Vi kommer även prata lite kort om yogafilosofi som handlar om moral och etik på och utanför yogamattan.

Vi avslutar varje klass med en skön vägledd meditation som du kan göra liggande eller sittande.

För vem?
Denna kurs är till för alla, oavsett erfarenhet. För dig som aldrig provat yoga, men även för dig som har lite yoga erfarenhet och vill få in en mer stabil praktik.
Det går att hoppa på kursen även efter start!

Victoria har över 7 års erfarenhet inom yoga och meditation. Traditioner
och praktiker som hon har studerat är bland annat Hatha yoga, Biodynamisk
energihealing, Yinyoga, Nervsystemsreglering, Ashtanga yoga och Vipassana
meditation.

Kursmaterial
Mjuka yogamattor med tillbehör finns i lokalen att nyttjas. Du kan självklart också ta med egen yogamatta om du vill det.

Uppehåll v 44 (Höstlovet) sedan kan du fortsätta med en ny 7 veckors period efter det, om du vill fortsätta att utöva yoga hela hösten.
Ta med mjuka och behagliga kläder. Inga mobiler på under klassens gång.
Har du hälsoproblem så meddela gärna detta innan kursstart så att kursledaren är
medveten om detta.

Är du berättigad till någon form av rabatt (20% för student/senior) eller speciellt erbjudande är det viktigt att du väljer Medborgarskolan faktura (under fler betalningsmetoder) och skriver i meddelande vad det gäller.

Kursavgiften går att dela upp på två el tre månader utan extra kostnad.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto som du kan lämna till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom Epassi. Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura

Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund