Vad vill du lära dig mer om inom ämnesområdet navigation och sjöliv? Kanske vill du ha en fördjupande kurs inom område som rör båt och sjöliv? Tipsa oss så får vi möjlighet att skapa den kurs du vill gå eller en föreläsning som du gärna vill delta på. Eller vill du kanske vara kursledare hos oss?

Skriv i meddelanderutan vid din anmälan om vad just du eller någon du känner vill gå en kurs i, eller vilken kurs du skulle vilja hålla hos oss.

Observera att detta ej är anmälan till någon kurs, trots att du blir ombedd att godkänna köpevillkor när du skickar in ditt önskemål.

Visste du att?

Medborgarskolan Mälardalen är miljödiplomerade sedan 2016. Läs mer om vårt hållbarhetsarbete här.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan

Karlskoga