Göteborg
Tis, Fre-Sön
Roger Svensson
42087

Välkommen till vår Intensivkurs i Jägarexamen! Under denna kurs får du den teoretiska kompetensen du behöver för att ta jägarexamen

Vi erbjuder en intensivkurs under två veckoslut. Under denna kurs får du den teoretiska kompetensen du behöver för att ta jägarexamen. Skjutning ingår ej, men ledaren kommer informera er om vart ni kan vända er för träning och uppskjutning. Kunskaper om viltet, jakten och vapnet ger dig de bästa förutsättningarna för att bli en ansvarsfull jägare.

Intensivupplägg 2 helger inkl. examinering vid sista tillfället.

Kurstillfälle:Tid:
1) fredag18:00-21:00
2) lördag09:00-16:00
3) söndag09:00-16:00
4) dag meddelas vid start18:00-20:00
(Studiebesök)
5) lördag09:00-16:00
6) söndag09:00-16:00
(Prov skrivs mellan 16:00 - 18:00)

Efter genomförd examen tipsar vi om hur man skaffar vapenlicenser, tips om jaktmarker och inköp av vapen.

För vem
Denna kurs vänder sig till dig som vill ta Jägarexamen.
Du behöver inte några förkunskaper.

Kursmaterial
Vi använder oss av "Komplett paket jägarskolan" av Svenska Jägareförbundet.
Materialet köper du enklast via deras webbshop, men avvakta din kallelse innan inköp.

Då detta är en intensivkurs så rekommenderar vi att man tar sig tid att gå igenom materialet inför första kurstillfället.

Roger Svensson kommer från Lindome men som numera bor på en gård med djur b.la hästar och hundar i Marks kommun. Har jagat sedan 1991 då jag tog min jägarexamen. Jagar mestadels älg och gris med hund, ibland blir det pyrs jakt på rådjur samt en del jakt på vår grisåtel. Mina jakthundar är blandras jämte/gråhund till gris och älg, har även en unghund som är under injagning på älg.

Avgift för prov tillkommer.
Kostnad för teoretiskt prov 500:- som görs sista gången.
Omprov: 500:-

Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.

Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum skickat till dig innan kursstart.
Vill du delbetala? Här kan du läsa mer hur man gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​

Medborgarskolan Göteborg Haga

Haga Östergata 12, Göteborg