Limhamn
10 Jun 2024
Mån-Tors

För dig som vill prova på att måla och att arbeta i lera under en sommarvecka.

Alla kan måla och arbeta i lera bara lusten finns.

Upplägg

Kursen går fyra dagar under samma vecka, samma tid varje dag. Kursen omfattar 3x45 minuter per kurstillfälle där du får blandad undervisning och vägledning i de båda konsthantverken måleri och lera. Vi arbetar efter dina förutsättningar där du får vägledning genom processen . Det ska vara roligt att skapa!

För vem

För dig som är nybörjare och som vill få känna inspiration och skaparglädje tillsammans med andra.

Kursen delas mellan två kursledare, en i keramik samt en i måleri.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till individuell utveckling.

Kursmaterial

Tag med målarmaterial som du redan har. Vi arbetar endast med miljövänliga färger.

Bord, stafflier och lera finns i vår fina ateljé/verkstad. Material för lera tillkommer med 85 kr/kg och faktureras i efterhand.

• Kursstarten är preliminär och kan komma att ändras.
  • Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Ta del av våra allmänna villkor här.
  • Har du speciella behov så kontakta oss så ska vi försöka lösa dessa så smidigt som möjligt.

Rabatter och förmåner

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10% rabatt hos Akademibokhandeln och 6% rabatt hos Bokus. http://www.medborgarskolan.se/formaner/

Om folkbildning

Folkbildning är en utbildningsform som är fri, frivillig och tillgänglig för alla. Folkbildning innebär att kurser och studiecirklar anpassas efter deltagarna och att deltagarna har ett stort demokratiskt inflytande över utbildningens utformning.

Medborgarskolan - Limhamns Folkets hus

Linnégatan 61, Limhamn