Piteå
4 Maj 2024
Lör, Sön
Susan Nilsson

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Det är roligt och enkelt att måla med akryl! En vattenlöslig, luktfri och snabbtorkande färg på tub som kan varieras med oändlig fantasi. Välkommen på denna helgkurs!

Innehåll
Du som är nybörjare får lära dig ett grundläggande och enkelt sätt att måla med akryl. Vi går igenom grundläggande tekniker i akrylfärg och materiallära samt bildkomposition.

Du arbetar med stilleben och efter egna bild idéer. Har du redan viss kunskap bygger du vidare på den. Du kan måla traditionellt eller med akvarellteknik, använda akvarellpapper, pannå eller duk. Du kommer även att få individuell handledning i ditt målande.

Detta är en helgkurs och kursdagarna är lördag - söndag.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs.

Kursmaterial
Ingår inte i kursen. Materialet köps direkt från ledaren och beräknas kosta runt 400-450 kr.

Susan Nilsson har gått konstskola i Sunderbyn och Solvik och har genom åren lett många kurser i både teckning, måleri och skulptur. Konsten har alltid varit en stor del av mitt liv. Teckning tycker jag är grundande för allt skapande.

Bra att veta:

Ta gärna med egen lunch, Medborgarskolan bjuder på kaffe.

Medborgarskolan Piteå

Prästgårdsgatan 30, Piteå