Nordmaling
14 Maj 2024
Tisdagar

Nytt uppdrag, nya utmaningar känner du dig osäker i din nya roll i styrelsen. Då kan detta vara kursen för dig. Hur påverkar samhällsutvecklingen min förening? Vad förväntas av mig? Vad ska vi med medlemmar till?

Nu har många föreningar haft sina årsmöten och styrelsen kanske ser annorlunda ut. Det har kanske tillkommit några nya som aldrig varit med i en styrelse tidigare eller några där det var länge sedan dom var aktiva och en uppdatering behövs.
Att jobba i förening är både kul och viktigt.

De flesta människor som bor i Sverige är med i någon av de 200 000 ideella föreningar som finns här.
Många är medllemmar utan att vara direkt verksamma i föreningen.
Andra väljer att engagera sig i föreningen som styrelseledamot, ledare eller som deltagare i föreningens verksamhet.

I Sverige har vi föreningsfrihet som betyder att alla har rätt att starta eller gå med i en förening.

Denna kurs innehåller tre block

1. Föreningskunskap
  2. Styrelseuppdrag
  3. Medlemmar

Efter genomgången kurs ska du känna dig säkrare på din roll i styrelsen och ha bättre föreningskunskap.

Plats:
Vi träffas på Medborgarskolan i Nordmaling
Kungsvägen 37 ( mittemot Näslunds konditori)
Tid:
14 maj kl 18.00-20.15
21 maj kl 18.00- 20.15
28 maj kl 18.00-20.15

Du behöver ingen förkunskap.

Åsa Lindström
Medborgarskolan 070 948 86 60