Karlstad
25 Aug 2024
Dag
Madelaine Eriksson

Välkomna till en förmiddag med fysisk yoga och yinyoga. Vi kommer andas, röra på oss för att väcka kroppen och våra sinnen för att sedan övergå till yinyoga och avsluta med meditation.

Innehåll

En stund för dig själv där du får hitta tillbaka till kroppsmedvetenhet och vad just din kropp behöver.
En miljö som är tillåtande och kravlös men som ändå kan kännas utmanande ibland.
För det är genom utmaningar vi utvecklas.

Vi kommer också gå igenom lite yoga filosofi, dvs vad yoga är och vad det är bra för.

Den fysiska yogan är för att få igång kroppen, flödet, energin. Det är yang.
Yinyoga är en lugn yogaform där vi sitter eller ligger ner i olika positioner och är i samma position mellan 3-5 min.

Tillsammans skapar vi energi, närvaro och övar på tålamod, acceptans och kärlek till oss själva.

Välkomna!

Inga förkunskaper krävs

Jag heter Madelaine Eriksson och gillar kombinationen av rörelse och att vara stilla. Det dynamiska, statiska och vilande.

För mig är det viktigt att tänka hållbart och hur jag gör det på bästa sätt. Att träna med kroppen istället för emot. Att hitta verktyg där kropp, sinne och själ får utrymme. Det vill jag dela med mig av. Jag har gått olika yogautbildningar allt från grundutbildning, anatomi, yinyoga och restorative och undervisat på Medborgarskolan i 6 år.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Yogamatta, kuddar och block finns på plats, men vill du ta med ditt egna så gör du det.

Ha gärna på dig ledig klädsel med en topp som inte kasar upp vid upp och nedåtvända rörelser. Ta gärna med en långärmad tröja som kan vara skön att ta på sig vid avslutande avslappning. Tänk också på att inte äta för tätt inpå passet, utan låt det gärna gå runt 2 timmar innan.

Kom ombytt då det inte finns någon omklädningsrum. Ta gärna med vattenflaska.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad