Örebro
1 Sep 2024
Söndagar

Välkommen till Skaparstudion 7-10 år! Väck skaparkraften inom dig med olika material, vi använder oss av ex. lera, olika målerimetoder, kollage, m.m. Det är olika teman på de olika kurstillfällena och barnen kan vara med och påverka innehållet.

Innehåll
Målet är att barnen ska få väcka skaparlusten genom att använda sig av olika material och att inspireras till att vara mer kreativa och våga testa.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle.
Vi träffas 6 tillfällen, samma dag, samma tid.

Inga förkunskaper krävs.

Vahid Vahidian är en erfaren konstnär inom lera måleritekniker som akryl- & oljemålning, teckning och akvarell, han är specialinriktad på japanskt måleri med tusch men och kunnig kursledare inom både film och foto.
Du kan läsa mer om honom och hans konst här: https://vahidianvahid.wixsite.com/minsida

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Allt kursmaterial ingår i kursavgiften.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har ett stort utbud av hantverkskurser, se vårt kursprogram för fler kurser.

Barnens lämnas med kursledaren.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro