Sävar
29 Jun 2024
Tors, Lör, Sön

Längtar du efter att måla akvarell i sommar? Känns det inspirerande att sitta utomhus i närheten av vatten och grönska? Då kan denna kurs vara något för dig.

Om kursen

Om vädret tillåter det kommer vi att hålla till på den vackra platsen vid klockarbacken. I händelse av regn så har vi en fin lokal att tillgå inomhus. Vi går igenom grunderna i akvarell och de olika tekniker man kan använda sig av i sitt skapande. En stor del av tiden kommer bestå av att få måla och utveckla sina egna uttryck under handledning och stöd av ledaren.

Helgkurs: 29-30 juni 10-15:15

Material

Allt material som du behöver kommer du få tillgång till på kursen. Papperet är 300g grov gräng av IBwahlströms märke. Papper av finare kvalitet kommer finnas till försäljning. Det går även bra att ta med sitt eget papper.

Om ledaren: Erik Andersson

Erik har målat i många år och har haft utställningar bland annat på Liljevalchs. Han vill framför allt förmedla glädjen i måleriet, dela med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. Erik har studerat på Umeå konstskola.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs för denna kurs. Den passar både nybörjare och dig som målat akvarell tidigare.

Möjlighet att värma egen mat finns.

Kursstarten kan komma att flyttas fram vid för få deltagare så vänta inte med din anmälan!

Har du frågor?

Kontakta verksamhetsutvecklare Helena Bylund