26 Maj 2024
Dag

Nu söker vi spinnfiskeinstruktörer till 2024 års ungdomsfiske!

Nu är det dags att planera 2024 års ungdomsfiske. Vi erbjuder ungdomar i åldrarna 12-15 år en fiskeskola där de får lära sig om spinnfiske i teori och praktik. Kursen avslutas med en fiskeutflykt på Roxen. Utflykten kommer att äga runt 26 maj. Till detta söker vi nu dig, van spinnfiskare med egen båt, som kan tänka dig att ställa upp och sprida kunskapen om det moderna spinnfisket till ungdomar.

Har du en båt på 4-5 meter som är lämplig för spinnfiske och rymmer två ungdomar? Skulle du vara intresserad av att under en söndag åka ut med dem och visa hur spinnfiske går till? Gör en intresseanmälan här och ta chansen att bli en del av ett unikt evenemang. Vi har för avsikt att kunna lämna en mindre ekonomisk ersättning till varje båtägare.

Vid frågor, kontakta Göran Ingvald: goraningvald@hotmail.com  0704- 80 24 52

Arrangörer är Medborgarskolan, med stöd av Linköpings kommuns kultur- och fritidsförvaltning.