Linköping
19 Maj 2024
Dag

I samband med vårt ungdomsfiske på Roxen den 26 maj kommer vi att erbjuda barn mellan 7 och 12 år prova på-fiske. Arrangemanget anordnas med stöd av Linköpings kommun.

Är du mellan 7 och 12 år och vill lära dig mer om, och prova på fiske? Anmäl dig till vårt Ungdomsfiske.

Upplägg

Skolan kommer att utgöras av två kurstillfällen. 12 maj kommer vi att vara i fiskebutiken Upplev på Roxengatan och lära oss  om olika beten och tillbehör. Fiskeskolan avslutas med prova på-fiske från bryggan vid segelbåtshamnen den 26 maj.

Ta med dig familjen till segelbåtshamnen den 26 maj. På plats kommer vi att ha olika aktiviteter, samt bjuda på korv och fika.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs, bara ett intresse för att lära dig mer om, och praktiskt få prova på, fiske.

Kursmaterial

Tag gärna med egen flytväst om du har. Utrustning finns på plats.

Vid anmälan

Aktiviteten är kostnadsfri men anmäl dig här då antalet platser är begränsat.

Vid anmälan samtycker du till att ditt/dina barns personuppgifter i form av bilder, även rörliga bilder samt namn, får användas för publicering av Medborgarskolan. Skriv i kommentar om du inte vill/kan vara med på bild. Aktiviteten ges med stöd av kultur- och fritidsnämnden, och vi samarbetar med Agora och Ung Puls för att nå fler ungdomar bosatt i Skäggetorp, Ryd, Berga och Lambohov.

Upplev

Roxengatan 4, Linköping