Tärnaby
Lör, Sön
2 795 kr

En plats kvar

Är du nyfiken på akvarell och vill lära dig om färger och ljus? Detta är helgkursen som du absolut inte ska missa!

Under Kerstin Westins karismatiska och pedagogiska ledning så ges du nu möjligheten att stilla något av din nyfikenhet. Ni ska inte få ångest och tänka att ni inte kan måla akvarell, utan tvärtom bli nyfikna och glada över hur färgerna beter sig och att det kan bli helt oväntade effekter på papperet.

Ni kommer att ha genomgång och övningar i färglära. Detta är grunden för att du ska få till den där bilden du vill få till. Det blir stilleben och olika övningar med blandningar. Kanske att vi även provar att måla efter ett foto som ni redan har i mobilen/paddan.

I kursen ingår;

•  Papper till de olika uppgifterna
  •  En palett akvarellfärger – med mina oundgängliga grundfärger
  • Kaffe/the, enkel lättlunch, möjligheter att värma sin egen mat

Vi vill att ni själv tar med;

• Rundpenslar storlek 10-15 – vanliga skolpenslar duger
  • Bred – ca 5 cm plattpensel – den ni målat huset med
  • Sprayflaska
  • Maskeringstape
  • Blyertspenna och sudd
  • Minst två hårda skivor. Något större än A4.

Har ni egen färglåda och akvarellpapper så tar ni med. Vi kommer inte att måla detaljer så lämna eyelinerpenseln hemma.

Vill Ni veta mera om kursledaren Kerstin Westin rekommenderar vi hennes hemsida; www.kerstinwestin.com eller sök Kerstin Westin konst på facebook.

Varmt välkomna till en kreativ och färgrik helg i Tärnaby!

Hos oss på Medborgarskolan har du möjligheten att dela upp din kursavgift upp till tre gånger!

Anmälan och praktisk info får du av Lars Mattsson på Medborgarskolan 010/157 50 18 – lars.mattsson@medborgarskolan.se

Kompletterande info om kursupplägg och materialfrågor besvaras de av kursledaren kerstin@kerstinwestin.com – 070/225 10 82

Folkan Tärnaby

Bergastigen, Tärnaby