Lund
9 Sep 2024
Måndagar
Victoria Larsson

Yin och Vilande Rytmer! Du kommer att få utforska sköna yoga-positioner och rörelser som har en reglerande och läkande effekt på ditt nervsystem, din kropp och ditt sinne som helhet. Detta ger dig djup avspänning samt inre ro.

Lika mycket som vi behöver aktivitet (Yang), så behöver vi också support ifrån den återhämtande/varande kraften (Yin). I denna kurs så kommer vi att utforska positioner och rörelser som har en reglerande och läkande effekt på vårt nervsystem, vår kropp och sinne som helhet.

Yinyogan hjälper oss att hitta in i större trygghet och lugn inom oss själva. Den bidrar även till en större medveten närvaro i den fysiska, emotionella och sensoriska kroppen. Vi lär oss helt enkelt att lyssna på kroppen på ett bättre sätt.

Områden i kroppen som vi främst kommer att beröra är höfter, ländrygg, bakre sida lår, bröstkorg och axlar. Områden som oftast brukar vara mer ”laddade” om vi utsätts för stress under en längre tid. Vi kommer även att bjuda in somatiska rörelser under klassens gång för att stödja och låta nervsystemet självreglera på ett djupare plan.

Vi avslutar varje klass med en skön guidad Yoga Nidra, samt ljud från olika instrument beroende på energin och behoven vi har.

För vem?
Denna kurs är till för alla oavsett erfarenhet och kroppstyp och som vill ge mer
utrymme för vila och återhämtning i vardagen.

Victoria har över 7 års erfarenhet inom yoga och meditation. Traditioner och
praktiker som hon har studerat är bland annat Hatha yoga, Biodynamisk energihealing,
Yinyoga, Nervsystemsreglering, Ashtanga yoga och Vipassana meditation.

Kursmaterial
Mjuka yogamattor med tillbehör finns i lokalen att nyttjas. Du kan självklart ta med egen yogamatta om du vill det.

Uppehåll v 44 (Höstlovet) sedan kan du fortsätta med en ny 7 veckors period efter det, om du vill fortsätta att utöva yoga hela hösten.
Ta med mjuka och behagliga kläder. Inga mobiler på under klassens gång.
Har du speciella hälsoproblem meddela gärna detta innan kursstart så att kursledaren är medveten om detta.

Är du berättigad till någon form av rabatt (20% för student/senior) eller speciellt erbjudande är det viktigt att du väljer Medborgarskolan faktura (under fler betalningsmetoder) och skriver i meddelande vad det gäller.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom epassi. Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura

Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund