Limhamn
10 Jul 2024
Onsdagar

Zumba - forget the workout and join the party! Vi skakar loss till härliga latinamerikanska rytmer.

Vi får lära oss grundstegen i salsa, samba, soca, marengue, flamenco, cumbia och reggaeton för att nämna några stilar. Eftersom vi har så roligt när vi rör oss till denna härliga musik tänker vi inte på att vi faktiskt får ett intensivt träningspass för hela kroppen som både förbättrar konditionen och stärker våra muskler. Eftersom vi blandar snabba och långsamma rytmer så får vi samma effekter som vid intervall träning som är det bästa för kroppen både vad det gäller fettförbränning och uthållighet.

För vem
Du behöver inte ha några förkunskaper på denna klass. Kursen passar både dig som dansat Zumba tidigare och för dig som är helt nybörjare. Zumba Gold håller lägre tempo än vanlig Zumba fitness. På Zumba gold förekommer det inte heller hopp.

Ljubica Petrovska har haft dansen med sig hela livet. Hon har arbetat med barn och ungdomar som dansledare i folkdans. Hon har även dansat jazzbalett i många år. Hon är en pedagogisk ledare som sprider både kunskap och glädje. Hon är sedan 2011 certifierad Zumba-instruktör och vill ni veta mer så besök gärna hennes hemsida på www.ljubicapetrovska.zumba.com
Det är något speciellt med våra kursledare! De genomgår kontinuerligt Medborgarskolans ledarutvecklingsprogram som är anpassad för vuxenutbildning. Programmet är en del av vårt kvalitetssystem, där det ingår såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Ta med dig ett par sköna träningsskor, helst med bra stötdämpning som man hittar i skor avsedda för aerobics. Sköna träningskläder som man lätt kan röra sig i.
Obs! Begränsat med ombytesmöjlighet, finns ej dusch på plats.

Har du läst våra köpevillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning.
Det går att dela upp betalningen på två eller tre tillfällen utan extra kostnad. Ange önskemål om detta vid anmälan.
Startdatum i din bokningsbekräftelse är preliminärt.
Invänta alltid kallelse! Eventuell rabattorsak anges vid anmälan, (intyg krävs).

Rabatt på dans-, musik-, sång-, och teaterkurser (gäller ej individuell undervisning).
Gå två klasser inom dans och sång och få 300:- rabatt på den andra klassen, eller gå 3 klasser och få 500:- rabatt på din tredje klass.
Går ej att kombinera med andra rabatter. Gäller på klasser som är 9 gånger eller längre och som går parallellt med varandra under terminen. Rabatten är personlig och gäller ej syskon och familj.
Skriv i noteringar när du anmäler dig att du går mer än en kurs.

Rabatt
Alla som går kurs hos oss får rabatt på Bokus.
Läs mer om hur du gör http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial

Medborgarskolan - Limhamns Folkets hus

Linnégatan 61, Limhamn