Tillbaka till Pilates

Pilates lättare tempo

Pilates är en träningsmetod som kombinerar styrka och smidighet och ökar din kroppsmedvetenhet.

Innehåll
Denna kurs passar dig som vill ha styrketräning i kombination med avslappning och andning. Pilates bygger på långsamma, mjuka rörelser som aktiverar flera muskelgrupper i en och samma övning. Du får stark mage och rygg, blir mer kroppsmedveten och förbättrar din hållning.

Upplägg
Kursen går en gång i veckan i 15 veckor, samma dag och tid., med uppehåll vecka 12. Passet är 55 minuter långt.

Förkunskaper
Du bör ha tränat pilates tidigare alternativt vara träningsvan.

Kursledare
Christina Åberg är pilatesinstruktör med lång erfarenhet och gedigen utbildning.

Medborgarskolans ledare delar med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. De vidareutvecklar kontinuerligt sin förmåga genom Medborgarskolans fortbildningsprogram inom vuxenpedagogik.

Bra att veta
Vi accepterar friskvårdskuponger på denna kurs.
Kallelse/faktura skickas till angiven e-postadress cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala. Om fakturan ska gå till din arbetsgivare, uppge faktureringsadressen i meddelanderutan.

Anmälan

Hoppa på en kurs

Inga problem!

Det går oftast bra att hoppa på i efterhand - ring oss!

010-15 75 200

Gratis kurser i svenska och samhällskunskap för dig som är asylsökande.
Free tuition in Swedish and Swedish Society for asylum seekers.

Mer information/ More information

Dela med dig av ditt intresse och utvecklas tillsammans med andra.

Så kan du bli kursledare