Tillbaka till Dans

Dansa BOUNCING på Studsmatta NYHET

  • Träna smidighet och taktkänsla
  • Få bättre kroppskontroll
  • Ha roligt

Medborgarskolan Vetlanda vill va först med att följa den växande trenden att träna på studsmatta/ Minitrampoliner
Ett otroligt roligt krävande träningspass på 45 minuter med blandade övningar på golv och på studsmatta.

Huvudsakligen ett roligt träningspass för att ha roligt och svettas, men även att träna dans kombinationer och känna den tyngdlösa kraften i dansglädje.


BRA ATT VETA:
I våran danslokal har vi 6 platser (7 trampoliner 6+1 Ledare) i varje träningsgrupp, man tränar i träningskläder och att hoppa i strumpor eller med skor är valfritt.
Medtag vattenflaska och eventuellt någon handduk.


KURSLEDARE
Amanda Karlsson Bohman Hon är en härlig tjej som har utstrålningen med sig, Amanda har dansat inom Medborgarskolan i många år .
Träningsformen är ny för alla oss på Medborgarskolan Vetlanda, så det kan ske att vi växlar på vilken ledare som håller i Danspasset.


VÄLKOMMEN!

INFORMATION OM BOUNCING PÅ STUDSMATTA:

Trampolin-träning; är detta den ultimata träningen? 10 min på trampolin = 33 minuter på löpband!
Testa på rolig träning! Att hoppa på trampolin är otroligt bra träning, NASA har till och med beskrivit det som den mest effektiva formen av motion, någonsin utarbetad av människan.

Trampolinövning, även kallad rebounding, är nästan 70 procent effektivare i träningstävling än att jogga på ett spår i samma tid enligt en NASA-forskningsrapport från 2006. De bästa trampolin övningarna bränner kalorier, bygga hjärta och lung fitness och förbättra din balans.
Med varje studsning på en trampolin bekämpar du gravitationens drag. Ju högre du hoppar desto mer energi använder du, vilket ökar antalet kalorier du bränner. Varje landning på en trampolin stoppar inte bara din nedåtgående rörelse utan också accelererar dig upp och tvingar dina muskler att reagera så mycket som tre gånger tyngdkraften. Rebounding finjusterar också din balans av balans. Ditt ögonblick av viktlöshet i luften med varje studs övningar en mängd olika muskler för att behålla din orientering för varje landning.
Många trampolin träningsexperter rekommenderar en enkel vertikal studsrutin som en av de bästa övningarna för allmän muskeltonering. Den upprepade cykeln mellan viktlöshet och multiplar med normal tyngdkraft stimulerar flödet i ditt lymfsystem, vilket förbättrar avskiljandet av avfall från att träna muskler och stimulerar ditt immunsystem.
Hoppning på en trampolin, även kallad rebounder, är ett roligt träningsövning som kan ge dig många hjärt-, hälso- och fitnessfördelar. Att träna på en trampolin är en överlägsen aerob aktivitet som kan hjälpa dig att bränna kalorier och stärka din ämnesomsättning, immunförsvar och många andra vitala organ. En solid trampolin träning kan effektivt träna musklerna i buken, benen, låren och skinkorna.

Anmälan

  • Kurslokal: 07 Vetlanda Medborgarskolan 2:a vån, Kyrkogatan 20, VETLANDA (Karta)
  • Ledare: Amanda Karlsson Bohman
  • Start: den 23 oktober 2017
  • Dag och tid: Måndag 19:00-20:00
  • Kurstimmar: 8
  • Tillfällen: 8
  • Kursnummer: 81858
  • Pris: 900 kr

Köpvillkor

07 Vetlanda Medborgarskolan 2:a vån VETLANDA

Kyrkogatan 20, 57422 VETLANDA
Telefon: 075-241 68 30

Medborgarskolan Vetlanda-Eksjö
Kyrkogatan 20
57422 VETLANDA

075-241 68 30
vetlanda@medborgarskolan.se

Kontakta Medborgarskolan Vetlanda

Medborgarskolans musikwebb

Vare sig du spelar jazz, hårdrock eller hiphop… Här får du hjälp med replokaler, utrustning, inspelningar m.m.

Läs mer om Amplified, vår musikverksamhet

Rabatter för dig som läser på Medborgarskolan

Om du går en kurs hos oss kan vi erbjuda dig rabatter bla. på kurslitteratur.

Rabatter på böcker och båtförsäkring

Inga problem!

Det går ofta bra att hoppa på i efterhand - ring oss!

075 - 241 68 30
(Regionens kundtjänst)

Söker du nytt jobb? Se våra lediga tjänster.

Se aktuella lediga jobb på Medborgarskolan