Tillbaka till Yoga

Viryayoga, fortsättning

  • Du tränar upp din förmåga att fokusera
  • Sömnen och din mentala energi kan förbättras
  • Din kroppsmedvetenhet ökar och du blir mer rörlig och smidig

YOGA
Ordet Yoga betyder enhet och har utövats i Västvärlden sedan 1800-talet, men de historiska bevisen kan härledas tillbaka till 2.500 f. Kr.
Man kan träna Yoga av många olika skäl, vissa gör det för att bli starkare, minska stress och få bättre kroppshållning, andra för att få sänkt blodtryck, bättre kondition och balans.
Oavsett skäl så skapar Yoga balans i hela individen, Yoga gör livet vackrare och skapar motvikt till en stressad vardag!
Du blir genom yogan mer medveten om din kropp, dina tankar och dina känslor!

INNEHÅLL & UPPLÄGG
Vi börjar med att landa i kroppen, hitta andningen och väcka sinnet genom dagens tankekorn. Därefter presenteras de fysiska positionerna,
Vi börjar med mjukare övningar, andning och balans. Eftersom detta är en fortsättningskurs kommer vi utgå från Viryayoga nivå 1, men även fördjupa oss in i nivå 2 där vi presenteras för en del nya positioner. Kursledaren kommer gå runt och justera deltagarnas rörelser, men i yogan utgår man alltid från sig själv, sin egen kropp och vad den klarar av!
En viryaklass innehåller alltid tio delar;
1. Uppvärmning
2. Solhälsningar
3. Stående positioner
4. Balanser
5. Armbalanser och magstärkande positioner
6. Höftöppnare
7. Bakåtböjningar
8. Framåtfällningar
9. Avslutande positioner
10. Avslappning
Varje position bygger vidare på den förra, för att på så sätt stärka och förbereda kroppen inför nästa position.

FÖRKUNSKAPER
Denna kurs riktar sig till dig som gått nybörjarkurs i Viryayoga minst 1 termin, alternativt utövat någon annan form av dynamisk yoga regelbundet under minst 1 termin.

KURSLEDARE
Katarina började med yoga 2008, nyfiken på vad yoga kunde erbjuda både kropp och själ. Med tiden blev intresset större, och Katarina har provat flera olika yogastilar och tränat yoga för flertalet lärare där hon fått med sig mycket inspiration och erfarenhet. Intresset för yoga tar henne ständigt tillbaka till yogans hemland, Indien. Den yogaform som Katarina fastnat för är viryayoga, som hon är utbildad lärare inom.

KURSMATERIAL
Ta med dig egen yogamatta och en filt. Ta på dig sköna och bekväma kläder träningskläder. Att vara barfota rekommenderas.

BRA ATT VETA
Deltagarantalet är begränsat. Undvik att äta ett större mål nära inpå klassen, samt att dricka stora mängder vätska precis före.

Alla kursstarter är preliminära, en studietimme är 45 minuter. Fakturan kommer via mail före kursstart. (Vänligen ange er mail vid kursanmälan)

Friskvårdspeng eller Friskvårdskuponger/Friskvårdscheckar kan användas på denna kurs.

Anmälan

Det går ofta bra att hoppa på i efterhand - ring oss!

0500-48 25 15

Lokalkontor i Region Väst

Vi hjälper dig att knyta nya kontakter med arbetsgivare, hitta dolda jobb och vässa ditt jobbsök — utifrån dina behov. Tillsammans når vi längre.

Stöd och matchning

Nja, inte särskilt troligt eller...

Någonstans i höstens kursutbud finns en kurs som är för bra för att vara sann, lite för knäpp, lite för udda. Kan du hitta den?

Tävla om 5 st presentkort á 1 500 kr!

Läs höstens nummer on-line eller beställ ditt eget exemplar kostnadsfritt!

Höst 2017