Tillbaka till Handel och administration

Marknadsföring för småföretag

Att bygga varumärke och ta hand om sina kunder är inte bara för stora företag. I dagens konstanta oväsen måste man bryta igenom på något sätt. Ett steg i rätt riktning är att man ser till att prata med rätt person, på rätt sätt. Med hjälp av strategi och insikt om målgruppen och dess beteende kan man se till att kommunikationen träffar rätt. Med denna introduktionskurs kan du lära dig grunderna för hur Inbound- och Content Marketing fungerar.

INNEHÅLL
Vi varvar konkreta befintliga case med teori och ger dig som deltagare chans att ta upp egna funderingar och frågeställningar
Målet med kursen är att du som deltagare ska få en grundläggande förståelse för:

Strategiskt varumärkesbyggande:
• Hur ska jag tänka?
• Omvärldsanalys
• Vad kan jag berätta som är intressant för andra
• vilka är min målgruppp?

Digital marknadsföring och sociala medier
• Vart ska jag synas?
• Hur ska jag synas
• Hur skiljer sig de olika kanalerna åt?
Inbound- och Content Marketing
Vad är det? och hur fungerar det i praktiken?

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper behövs.

KURSLEDARE
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

BRA ATT VETA
Vill du delbetala kursen? Kontakta oss för mer information.

Anmälan

Det går ofta bra att hoppa på i efterhand - ring oss!

033-20 77 40

Lokalkontor i Region Väst

Vi hjälper dig att knyta nya kontakter med arbetsgivare, hitta dolda jobb och vässa ditt jobbsök — utifrån dina behov. Tillsammans når vi längre.

Stöd och matchning

Nja, inte särskilt troligt eller...

Någonstans i höstens kursutbud finns en kurs som är för bra för att vara sann, lite för knäpp, lite för udda. Kan du hitta den?

Tävla om 5 st presentkort á 1 500 kr!

Dela med dig av ditt intresse och utvecklas tillsammans med andra.

Så kan du bli kursledare