Frågor och svar

Här ger vi dig svar på de vanligaste frågorna kring kursbåten. Behöver du ytterligare hjälp kontakta oss på telefon: 08-518 062 02 eller skicka ett mejl till info.stockholm@medborgarskolan.se

Hur anmäler jag mig till kursbåten?

Så här anmäler du dig till båten och till kurserna!
1) Boka biljetten på www.tallinksilja.com
2) Välj de kurser du vill gå, Medborgarskolans kurspass hittar du här.
3) Anmäl dig och skriv in de kurser du valt i meddelanderutan 

Hur många kurser får jag välja?

Du kan välja en kurs per pass. 

Vad kostar resan?

Priset för resan är varierande, beroende på vilken typ av hytt du bokar. Hytt bokar du på Tallinks hemsida.

Kurserna ingår i priset för resan.  

När betalar jag resan?

Om du bokar båtresan online betalar du resan direkt. Om du bokar dig via telefon får du en faktura hemskickad. Reservationen måste betalas senast 14 dagar före avresa. Om reservationen görs mindre än 14 dagar före avresa ska den betalas omgående. 

Vad händer om jag får förhinder och måste boka av mig?

Tallink Silja Lines avbokningsregler gäller. Läs mer här.

Hur kommer jag till Värtahamnen?

Du som bokat anslutningsbuss från annan ort i Sverige kommer direkt till Värtahamnen. Du som bor i Stockholm kan komma till Värtahamnen på flera sätt.

 

Tunnelbana: Åk röd linje mot Ropsten, kliv av vid Gärdets station. Ca 500m gångavstånd ner till terminalen, följ skyltarna mot Värtahamnen. För mer information se www.sl.se

 

Buss: Buss nr 76 går till Värtahamnen, kliv av vid stationen Färjeterminalen. Blå buss nr 1 från Centralstation till Gärdet. Ca 500 m gångavstånd ner till terminalen, följ skyltarna mot Värtahamnen. För mer information se www.sl.se 

 

Chartrad buss: Tallink Silja Line har en chartrad buss som går direkt från Stockholm City, Vasagatan 16, till Värtahamnen. Läs mer här om information om den chartrade bussen.