Välkommen till Medborgarskolan i Karlstad. Vi erbjuder ett brett spektra av kurser föreläsningar, studiecirklar och evenemang. Medborgarskolan har verksamhetslokaler centralt i Karlstad, dels på Gustaf Anders gata 7B och dels på Vasagatan 8 på Herrhagen, men vi bedriver även kvällskurser på Globala gymnasiet.

Få lust att lära

Ladda upp ditt kunskapsbatteri med lustfyllda kurser, studiecirklar, föreläsningar eller varför inte företagsutbildningar. Hos oss finns alla varianter.

Administration och kundtjänst

På Gustaf Anders gata 7B har vi vår administration, här hittar du bl a våra verksamhetsutvecklare. Vill du besöka vår kundsupport så finner du dem på plan 1.

Vi finns även på Herrhagen

På Herrhagen, Vasagatan 8 har vi vår ateljé för såväl keramik som måleri. Vi har också en vävsal och lokal för dans.

Vi har så mycket mer än bara kurser...

Vår värld