Förskolan Kullerbyttan ligger centralt i Säffle och vår profil är rörelse och hälsa. Vi följer samma läroplan och maxtaxa som alla andra förskolor. Verksamheten bedrivs genom lekfulla pedagogiska former. Förskolan har hög personaltäthet vilket gör att barn och vårdnadshavare alltid sätts i första rummet. Vi gör ofta utflykter till skogen, badhuset eller går på teater, men ser också till att hålla oss på hemmaplan där vi sköter om vår egna kompost, pysslar och leker. Hälsa innebär för oss även bra och näringsrik mat. I vårt egna kök lagas all mat från grunden av ekologiska och närproducerade råvaror.

Medborgarskolans förskola Kullerbyttan

Avd. Smultronet: 073-866 92 85
Avd. Hallonet: 073-020 09 17
Avd. Jordgubben: 073-866 92 80

Rektor: Emily Korstanje
Tingsgatan 8, 661 42 SÄFFLE
emily.korstanje@medborgarskolan.se

Ansökan om plats

Vi ingår i Säffle kommuns barnomsorgskö ni kan där önska oss som placering. Är ni intresserade av plats kontakta Säffle kommun, placeringshandläggare tfn 0533-68 16 88 eller via Säffle kommuns webbplats.

Kullerbyttan har samma maxtaxa som förskolor inom Säffle kommun. Avgiften för förskolan baseras på hushållets gemensamma bruttoinkomst och antalet placerade barn.

Läs mer och ansök via länkarna nedan.

Här kan man ansöka om förskola - Mina sidor förskola.

Kommunens info sida om förskolor.

Läs vår likabehandlingsplan

Gå till videon på Youtube.com

Avd. Smultronet: 073-866 92 85
Avd. Hallonet: 073-020 09 17
Avd. Jordgubben: 073-866 92 80

Rektor: Emily Korstanje
Tingsgatan 8, 661 42 SÄFFLE
emily.korstanje@medborgarskolan.se

Om oss

Läs vidare om "Pedagogisk profil - rörelse och hälsa"
Utevistelse på Kullerbyttan

Pedagogisk profil - rörelse och hälsa

På förskolan Kullerbyttan i Säffle händer det alltid något spännande. Vi tror på att aktivt upptäcka och utforska vardagen. Med vår profil rörelse och hälsa, skapar vi tillsammans en hållbar plattform för barnen att växa och utvecklas från.

Läs vidare om "Vår värdegrund"

Vår värdegrund

Förskolans värdegrund är fastställd i skollagen och Läroplan för förskolan. Arbetet i Medborgarskolans förskolor bygger på vår humanistiska ideologi med våra fyra kärnvärden.

Läs vidare om "Praktisk information"

Praktisk information

Förskolan ska vara en resurs och ett stöd för dig som vårdnadshavare. Goda kontakter med er är en förutsättning för era barns välmående. Förutom de dagliga samtalen erbjuder vi utvecklingssamtal varje år samt ett föräldramöte varje år.

Läs vidare om "Om oss"

Om oss

Förskolan Kullerbyttan är beläget centralt i Säffle i gamla Tingshuset. Kullerbyttan startades 2007 och är en del av Medborgarskolan. Medborgarskolan är en politiskt och religiöst obunden ideell organisation. Som studieförbund har vi status som allmännyttig ideell förening. Vi har verkat som pedagogisk organisation i över 80 år.

”Vi vill ge ditt barn de bästa förutsättningarna i livet och samtidigt en förskoletid som de minns med glädje.”

Förskolan Kullerbyttan i Säffle