Arbetsliv

Vägen till ett jobb kan se olika ut. Medborgarskolan har lång erfarenhet av att hjälpa människor att komma närmare arbetsmarknaden och slutligen få ett jobb.

Visste du att Medborgarskolan arbetar med att hjälpa människor in i arbetslivet?

Vi har i flera decennier arbetat med att hjälpa människor att hitta jobb eller utbildning. Det gäller även dig som redan har ett arbete men som vill gå vidare, kanske vidareutbilda dig eller helt byta karriär.

Arbetsmarknadsprojekt som gör skillnad

Vi arbetar ofta på uppdrag av kommuner, regioner, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Europeiska Socialfonden med flera, med olika projekt för arbetssökande, sjukskrivna och nyanlända.

Arbetssökande

Så här kan vi hjälpa vi dig som är arbetssökande – fem exempel:

• Genom intervjuer och individuell vägledning kartlägger vi dina yrkeserfarenheter, kunskaper och färdigheter som kan vara attraktiva på arbetsmarknaden.
  • Tillsammans tar vi fram en individuell plan för hur du ska nå sina mål och ta dig in eller tillbaka i arbetslivet.
  • Vi erbjuder arbetsträning på Medborgarskolan.
  • Genom vårt stora nätverk av företag stöttar vi dig i kontakten med arbetsgivare inom många branscher på arbetsmarknaden, vilket ökar möjligheten för dig att få jobb.
  • Vi ger dig praktiska råd och tips för att komma igång med arbetssökandet; som till exempel att skriva CV och intervjuträning.

Våra deltagare har olika förutsättningar och bakgrund, hos oss får alla utvecklas efter sin förmåga. För oss är det viktigt att alla ska känna sig sedda och välkomna.

Företag och organisationer

Vi inbjuder företag och organisationer att på olika sätt vara delaktiga i våra arbetsmarknadsrelaterade projekt och uppdrag, för att bidra till vårt gemensamma samhällsbygge och främja demokratin. Vi hjälper även företag med kompetensutveckling.

Daglig verksamhet

Vi driver även daglig verksamhet på flera ställen i Sverige. Läs mer om Studio Rex och Glädjekällan.

Vill du veta mer?

Vi berättar gärna mer om hur vi kan hjälpa dig med dina behov mot ett nytt jobb eller ny kompetens. Fyll i dina kontaktuppgifter, så hör vi av oss till dig!

Ja, jag vill veta mer – kontakta mig gärna!