Digital marknadsföring

Två kvinnor framför en dator

Digital marknadsföring, content marketing, sociala medier och affiliates – du har kanske hört begreppen, men vad är egentligen digital marknadsföring och varför behövs den? Varför räcker det inte längre med tryckta annonser i tidningar och på busshållsplatser?

Den digitala världen är idag en självklarhet för konsumenten, och det är där du som företagare har den bästa chansen till att få ditt varumärke och företag att synas. Men hur når du igenom det ”brus” som finns online och på våra sociala medier? Och hur bör du lägga upp din strategi kring den digitala marknadsföringen?

I denna kurs kommer du få tips i hur du ska lägga upp en marknadsföringsstrategi, och konkreta tips om hur du kan agera och marknadsföra dig i den sociala världen.

Produktblad Digital marknadsföring (pdf) för nedladdning

OMFATTNING
En heldag.

MÅLGRUPP
Butikschefer och/eller övrig butikspersonal.

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs.

MÅL
Utbildningen ska ge kunskaper och verktyg för att marknadsföra i den digitala världen – dels hur man skapar en strategi och dels konkreta marknadsföringstips som du kan använda för att marknadsföra din butik online.

UTBILDNINGENS INNEHÅLL

  • Därför ska du satsa på digital marknadsföring
  • Digital marknadsföringsstrategi – hur bör du tänka?

Konkreta marknadsföringstips

  • Hur når du igenom mediebruset?
  • Det visuella spelar roll
  • Hur marknadsför du dig i sociala medier?
  • Var kan du mer synas i den digitala världen?
  • Engagemang är nyckeln