Försäljning och förhandlingsteknik

Utbildningen ger dig konkreta metoder för att öka chansen till avslut oavsett bransch eller konjunktur hos dina kunder. Vi jobbar praktiskt med att öka "effekten" av din egen leadsmotor.

Du lär dig vad som utmärker de säljare som når mest framgång och hur du kan maximera din säljförmåga genom att lära dig sälja på 12 olika arenor. Under utbildningen varvar vi teori med praktiska övningar.

MÅLGRUPP
Utbildningen riktar sig till dig som arbetat ett antal år i en säljroll och vill ta nästa steg i säljkarriären.

FÖRKUNSKAPER
Några års erfarenhet som säljare.

MÅL
Du får ny inspiration, kunskap och verktyg om hur du kan sälja på en konstant hög nivå, oberoende av konjunktur. Du ökar även din förmåga att jobba strategiskt med kunden.

Direkt efter kursen kan du sätta igång och kontakta dina kunder med förnyad energi och tydlig struktur.

INNEHÅLL
Stjärnsäljarens förmågor

  • Vad utmärker de säljare som presterar bäst?
  • Vad utmärker ett företag med säljkultur?
  • Hur kan du skapa och främja säljkultur?

Leadsmotorn

  • Hur får vi maximal effekt av leadsmotorn och vilka delar består en leadsmotor av?
  • Hur ökar vi antalet kundmöten där vi har störst möjlighet till avslut?
  • ABC-kontakter hur skapar du och bygger upp en egen säljkår som rekommenderar dig till sitt kontaktnät?

Kundkvalificering

  • Hur kan vi öka försäljningen genom att arbeta mer systematiskt och metodiskt?
  • Av alla prospekts vi arbetar med hur många är skarpa lägen?
  • Hur klassificerar vi prospekts efter "sannolikhet till köp"?
  • Hur ökar vi produktiviteten/säljtrycket och skapar fler möten med de kunder vi vill träffa?

Säljplanen ett verktyg att driva säljprocessen

  • Vilka olika formationer kan en säljplan ha?
  • Vad är styrkan och varningssignalerna med olika formationer i säljplanen?
  • Vad krävs av mig som säljare för att upprätthålla den "perfekta" formationen?