Franska Skolan Göteborg

Vill du ge ditt barn det franska språket från tidig ålder? På Franska Skolan omges barnen och eleverna dagligen av det franska språket och lär sig om frankofona kulturer.

Franska Skolan Göteborg är en svensk friskola med fransk profil. Skolan är liten med nära kontakt mellan barn/elever, föräldrar och personal. Skolan omfattar förskola till och med grundskola (årskurs 1-9).

Franska Skolan är öppen för alla. Barnen/eleverna behöver inte ha några förkunskaper i franska. De "badar" dagligen i det franska språket och tränar både naturligt och målinriktat upp sina kunskaper, samtidigt som de lär sig mer om frankofona kulturer.

På högstadiet erbjuder Franska Skolan även spetsutbildning i franska. Det betyder att de elever som vill kan studera franska på gymnasienivå och tillgodoräkna sig gymnasiepoängen.