Solstrålen i Jonsered utanför Göteborg är en förskola med Montessoriprofil. Montessoripedagogiken innebär att varje barn sätts i centrum och visas respekt för sina unika behov och förutsättningar.

Montessoriförskolan Solstrålen

Vi är en liten förskola med hög personaltäthet som strävar mot små barngrupper och pedagogisk verksamhet av högsta kvalitet.

Solstrålens förskola ligger i en historisk trävilla, med angränsande nyrenoverad byggnad, i charmiga Jonsered utanför Göteborg. Från och med april 2019 har förskolan tre avdelningar: Myran, Fjärilen och Humlan. Med Montessoripedagogiken och dess filosofi som bas sätter vi alltid barnet i centrum med vårt förhållningssätt, miljö och material.

Vi har en egen kock som tillagar vår mat från grunden, efter Livsmedelsverkets rekommendationer om bra mat i förskolan.

Vår förskola är miljöcertifierad genom Grön Flagg och vi arbetar aktivt med hållbar utveckling.

Välkommen till oss!

Här ansöker du