Elever som studerar ihop

Medborgarskolan är huvudman för två gymnasieskolor i Stockholm; Kulturama Gymnasium och Påhlmans Gymnasium samt en gymnasieskola i Värmland; Karlstads Globala Gymnasium.

Medborgarskolans gymnasieskolor

Studieförbundet Medborgarskolan har en lång tradition som folkbildare och utbildningsanordnare. All vår verksamhet bygger på en humanistisk värdegrund.

I vår skolverksamhet utgår vi från varje elevs behov av bildning, utbildning och personlig utveckling. Vi skapar positiva lärmiljöer där lärare och elever känner sig stimulerade, trygga och delaktiga. Inom Medborgarskolan har kunskapen ett egenvärde och för oss är varje elev unik i sina behov och intressen.

Vi är en ideell organisation och återinvesterar allt överskott tillbaka in i skolverksamheten. Det gör Medborgarskolan till en trygg och stabil huvudman.

Våra gymnasieskolor

Läs vidare om "Karlstads Globala Gymnasium"

Karlstads Globala Gymnasium

I nybyggda lokaler i centrala Karlstad går cirka 380 elever som alla valt att gå på en dynamisk skola med global och internationell inriktning. Hos oss innebär en dynamisk skola att varje elev själv ska få vara med och forma sin utbildning.

Läs vidare om "Kulturama Gymnasium"
Kulturama Gymnasium

För många är Kulturama det första steget att verkligen få prova sitt konstnärliga utövande under professionell ledning. Det upplevs ofta lustfyllt, spännande och utmanande att våga ta klivet.

Läs vidare om "Påhlmans Gymnasium"
Påhlmans Gymnasium

Påhlmans Gymnasium är en central gymnasieskola i Stockholm mitt vid Odenplan. Hos oss kombineras teoretisk och praktisk kunskap inom ekonomi, juridik, samhällskunskap och beteendevetenskap. På Påhlmans Gymnasium får du goda förutsättningar och förståelse för entreprenörskap, affärsliv och samhället som helhet.