Kvinna med ryggsäck som skrattar.

Ute är det nya inne

Trenden är här för att stanna. Att vistas utomhus ger människor energi och ny kraft. Nu vill vi slå ett slag för lärande utomhus.

Håll i och håll ut - kom hit och kom ut!

Vinterbad, korvgrillning och långa powerwalks är bara några exempel på aktiviteter som ökat stort senaste tiden. På Medborgarskolan har vi hakat på denna utomhustrend och erbjuder ett stort utbud av kurser utomhus. Vad sägs om att gå en kurs i akvarellmålning utomhus? Eller att musicera under ett träd i parken? Yoga i vindens sus? Låt dig inspireras av vårt utbud som uppmuntrar till utomhusvistelse av olika slag.
Tre människor på promenad i skogen.

Våra kurser utomhus

Vi erbjuder många kurser utomhus. Botanisera i vårt kursutbud.

Bästa lärandet - utomhus

• Människans bästa vän
    Hundkurser

Människans bästa vän

Ge dig själv och din hund bästa förutsättningarna för ett lustfyllt vardagsliv. Vi har alltifrån valp- till lydnadskurser.
  • Susa säkert fram på snön
    Skoterkörkort

Susa säkert fram på snön

Sugen på förarbevis för snöskoter? Vi har kurserna!
  • Frihet på böljan den blå
    Sjöliv

Frihet på böljan den blå

Är du en sann båtentusiast? Se vårt utbud av kurser inom sjöliv.
  • Måla akvarell utomhus
    Akvarellmålning

Måla akvarell utomhus

Akvarell anses vara en av världens äldsta former av målning. Extra njutbart utomhus! Se hela vårt utbud, flera av dem hålls utomhus senare i vår.
  • Lär dig såga rätt = säkert
    Motorsågskörkort

Lär dig såga rätt = säkert

Gör slag i saken och skaffa dig ett motorsågskörkort. Vi erbjuder även röjsågskörkort.
  • Odla din trädgård!
    Trädgård

Odla din trädgård!

Lär dig mer om trädgård och odling! Vi erbjuder trädgårdskurser, föreläsningar om trädgård och odling samt diplomutbildningar inom trädgårdsdesign.
    Jägarexamen

Jägarexamen i vår?

Bli en ansvarsfull och säker jägare. Gå jägarskolan hos oss.
  • Dags för moppekort?
    Mopedkörkort

Dags för moppekort?

På våra mopedkurser får du förkunskaper både för körkort moped klass I och för förarbevis moped klass II.
Visar 3 av 8

Så blev ute det nya inne

Med förstärkningsplagg, förlängningssladd och en positiv inställning kan nästan allt vi gör inomhus också göras utomhus. Ute har helt enkelt blivit det nya inne. Läs mer om denna nya trend som var på uppgång redan innan coronaviruset gjorde sitt intåg.
Inne att vara ute
Vi följer trenden

Inne att vara ute

Gå kurs utomhus på Medborgarskolan.