Vill du kunna ge dig ut på en vattenskoter en vacker sommardag? Våra kurser i förarbevis för vattenskoter passar dig som älskar vatten och båtliv, men som också vill känna dig trygg i att kunna hantera skotern såväl i hög som låg fart.

Förarbevis vattenskoter

Från och med den 1 maj 2022 krävs förarbevis för att köra vattenskoter. Hos oss kan du ta förarbevis för vattenskoter. Välkommen att boka upp en kurs redan nu. Att köra vattenskoter innebär också att ta ansvar för lagar och regler. Som förare behöver du ha relevant kunskap för att kunna framföra ditt fordon på ett säkert och ansvarsfullt sätt.

Det här innehåller utbildningen

På våra kurser för att ta förarbevis för vattenskoter varvas teori och praktik. Du behöver ha grundläggande kunskaper om hur själva skotern fungerar.

Utöver förarbeviset ger kursen även grundläggande kunskaper i sjövett, navigation, sjökortets uppbyggnad, symboler och förkortningar, miljö och djurliv, våghantering, säkerhet, hänsyn och ansvar.

Priser och kostnader

Vi erbjuder flera varianter av kurser när det gäller förarbevis för vattenskoter. Antingen kan du gå en kurs på plats hos oss eller så kan du välja att genomföra kursen på delvis distans. Priser och kostnader anges i respektive kursbeskrivning. Vi har försökt att anpassa vårt utbud och upplägg så att det ska passa så många som möjligt. Gemensamt för alla våra kurser är att det praktiska provet alltid behöver göras på plats. För mer information om upplägg och kostnad se respektive kursbeskrivning.

Att ta körkort för vattenskoter handlar om att bli en ansvarsfull och trygg förare.

Välkommen till Medborgarskolan för att ta ditt förarbevis för vattenskoter.

Vårt utbud inom Förarbevis vattenskoter

Din sökning"" visar 32 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Förarbevis Vattenskoter"
Distanskurs

Förarbevis Vattenskoter

Ort: DistansStartdatum: 9 Jun 2024Tid: 18:00-21:15Antal tillfällen: 2 st tillfällenDagar: SöndagarPris: 2 995 kr
Läs vidare om "Förarintyg båt"

Förarintyg båt

Ort: UppsalaStartdatum: 4 Sep 2024Tid: 18:45-21:45Antal tillfällen: 6 st tillfällenDagar: OnsdagarPris: 2 695 kr
Läs vidare om "Förarintyg båt"

Förarintyg båt