En kurs i personlig utveckling kan lära dig att skapa balans i livet och fokusera på det som är viktigast för just dig. Utveckla dina kunskaper och gå en kurs i personlig utveckling hos oss!

Vad är personlig utveckling?

Personlig utveckling innebär insikten om att det är du själv, och ingen annan, som har makten att påverka och förändra ditt liv. När vi kommit till den insikten infinner sig ofta en inre trygghet och ro.

Begreppet “personlig utveckling” är ett paraplybegrepp som omfattar en rad olika områden och teman. På ett grundläggande plan innebär personlig utveckling de aktiviteter vi utför som bidrar till att vi utvecklas som människor. Det kan till exempel vara allt från yoga och meditation till maratonlöpning eller att hitta ett jobb som man trivs med och får möjligheten att utmanas i.

Konsten att förändras – lättare sagt än gjort

Att utvecklas som människa, vilket sätt man än väljer att göra det på, är något som vi alla borde fundera på och aktivt jobba med oavsett var vi befinner oss i livet. Men faktum är att det ofta är lättare sagt än gjort. Hur många gånger har du inte försökt planera bättre, sluta stressa så mycket, bryta negativa tankemönster, komma iväg till gymmet, äta hälsosammare, sluta röka? Problemet är oftast inte att du inte vet vad du vill förbättra eller förändra — utan att du inte vet hur du ska göra.

En utbildning i personlig utveckling kan hjälpa dig en bit på vägen och ge dig de strategier som krävs för att just du ska kunna utvecklas personligen. Finns det sidor av dig själv som du vill lära känna bättre? Känns det som att du saknar något för att kunna leva det liv du vill?

Brett utbud inom personlig utveckling

Eftersom personlig utveckling ser så olika ut erbjuder vi på Medborgarskolan ett brett utbud av kurser inom området. Genom att gå en kurs i personlighetsutveckling hos oss får du verktygen att skapa balans i livet och fokusera på det som är viktigt och meningsfullt för just dig.

Utvecklas var du än är i livet

Personlig utveckling kan innebära olika saker för olika människor. Vad du behöver beror på var du befinner dig i livet just nu. För en del kanske personlig utveckling innebär att lära sig hantera stressiga tankar genom meditation, medan för andra innebär det att få ordning på sin privatekonomi. Kanske har du väckt ditt intresse för yogans helande kraft till liv och är nyfiken på att lära dig mer om dess livsfilosofi?

Visserligen finns det tusentals böcker om personlig utveckling, men genom att gå en kurs i ämnet får du verktygen att applicera kunskaper och strategier på dig själv. Aktivt lärande är oftast mycket mer givande än att bara passivt läsa om vad andra tycker och tänker, och att gå en kurs kan på så vis vara nyckeln till din personliga framgång.

För nybörjare och erfarna

Alla kan gå en kurs i personlighetsutveckling hos oss, oavsett om du är nybörjare eller redan sitter på flera års erfarenhet. Det finns alltid något nytt att lära sig — oavsett om personlig utveckling för dig innebär mental träning, att få en bättre självkänsla, lära dig mer om ledarskap eller hur du kan utvecklas inom arbetet.

Vi erbjuder i dagsläget endast kurser för vuxna och har inga kurser i personlig utveckling för barn.

Våra kurser finns på flera orter

Våra kurser erbjuds på flera orter från norr till söder. Välj att gå en kurs i personlig utveckling i storstäderna Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vi erbjuder även olika typer av kurser på temat personlig utveckling på flera andra mindre orter runtom i landet. Vad sägs till exempel om att hoppa på en yogakurs i Kristianstad? Var du än befinner dig är vi måna om att det ska finnas ett alternativ som passar just dig. Se gärna hela vårt utbud inom ekonomi och samhälle.

Distanskurser och online

Självklart behöver du inte besöka en fysisk plats för att gå en kurs i personlig utveckling hos oss. Genom en kurs i personlig utveckling på distans tar vi klassrummet hem till dig, var du än befinner dig. Att gå en kurs online är perfekt för dig som inte vill eller har möjlighet att ta dig till en kurslokal.

Studera på ett sätt som passar dig

Våra kurser i personlig utveckling erbjuds på en rad olika dagar och tider. Exempelvis kan du gå en kvällskurs på vardagar efter jobbet, alternativt en helgkurs om du har ett fullspäckat schema från måndag till fredag. För dig som vill ha fördjupade kunskaper finns det även kurser som går över flera veckor. Vill du ha mycket information på kort tid kan du anmäla dig till en timmes workshop på distans. Oavsett hur fullmatat ditt liv är i övrigt vill vi att du ska kunna hitta en möjlighet som passar just dig. Brist på tid ska inte behöva hindra dig från att satsa på personlig utveckling.

Priser och kostnader

Beroende på vilken typ av kurs i personlig utveckling du väljer finns det olika prisklasser. Vissa kortare föreläsningar — men även längre kurser — är helt gratis och allt du behöver göra är att anmäla dig innan start. För andra kurser betalar du en engångsavgift. Om du inte har möjlighet att betala allt på en gång så går det i vissa fall även att dela upp kursavgiften så att du betalar vid flera tillfällen. I kursbeskrivningen kan du läsa mer om dina betalningsmöjligheter. Välkommen att kontakta oss om du har frågor.

Tillgång till digitala läroplattformar

För kurser, workshops och föreläsningar i personlig utveckling som sker på distans får du tillgång till en digital studieplattform där allt kursmaterial finns. Inlärning sker via din egen dator på ett enkelt och smidigt sätt och teori blandas med praktik för att ge dig bestående resultat. Med andra ord är en dator och internet allt du behöver för att gå en kurs i personlig utveckling på distans.

Vårt utbud inom Personlig utveckling

Din sökning"" visar 9 resultat i

Sortera på:

Ämnen inom ekonomi och samhälle