Babysim är en mysig aktivitet för föräldrar och barn. Babysim är ett bra sätt att ge små barn en grundtrygghet i vattnet.

Babysim är bad för barn upp till två år. För att få vara med på babysim bör barnet vara minst 2,5 - 3 månader och väga över 4 kg. Naveln skall vara läkt. Detta för att barnet skall kunna hålla värmen samt undvika infektioner. Barnets ålder har mindre betydelse utan det viktigaste är att ni som föräldrar är redo.

Babysimmet äger rum i en varm bassäng som är skön för små barn att bada i. Barnet behöver ha babybadbyxor. På våra kurser i babysim kan barnet röra sig fritt, böja och sträcka alla kroppsdelar. I början är rörelserna reflexmässiga för att sedan blir mer medvetna och målinriktade.

För att det ska bli så bra som möjligt för barnet är det bäst om barnet är utsövt och mätt. Det är inte så lätt att få att stämma med den tid man har att passa, men var bara lugn och ta det hela i barnets takt så kommer det att bli en underbar upplevelse för både barn och föräldrar.

Anmäl er till en kurs i babysim redan idag!

Vårt utbud inom Babysim

Din sökning"" visar 1 resultat i

Sortera på:

Ämnen inom kropp och hälsa