Gå en skrivarkurs och utveckla ditt skrivande med oss! Vi erbjuder både grundkurser, fortsättningskurser och korta inspirerande helgkurser i skrivande.

Släpp lös berättaren inom dig, få nya impulser, diskutera och analysera tillsammans med övriga deltagare för att utveckla ditt skrivande. På våra skrivarkurser ger vi dig verktygen för att komma igång med ditt skrivande och förverkliga drömmar om att skriva en novell, en deckare, filmmanus eller kanske boken om ditt liv.

Vad är en skrivarkurs?

Oavsett vad du än vill skriva om behövs övning i skrivandets hantverk. Övning och övning igen. En skrivarkurs via Medborgarskolan handlar om att utveckla ditt skrivande i vilken genre det än må vara. Vi har flera olika inriktningar på våra skrivarkurser. Gemensamt för alla våra skrivarkurser är att det ska vara lustfyllt, roligt och tryggt att skriva och utvecklas.

För både nybörjare och vana skribenter

Vi erbjuder skrivarkurser för alla nivåer, både för barn och vuxna. Alla våra skrivarkurser bygger på att deltagarna känner trygghet med både kursledare och med varandra. Därför övar vi oss på att läsa upp våra texter och att ge och ta emot konstruktiv kritik.

Skrivarkurs nybörjare – passar utmärkt för dig som vill lära dig mer om skrivarkonsten. Tillsammans med andra får du möjlighet att öva på att släppa tanken och ordet fritt.

Skrivarkurs fortsättning – en skrivarkurs brukar ge mersmak. Därför erbjuder vi fortsättningskurser i skrivande där vi har möjlighet att dyka djupare i olika skrivtekniker, karaktärs- och miljöbeskrivningar med mera.

Skrivarkurs barn – har du barn som tycker om att skriva? Grattis! Låt de blomma ut i sitt skrivande. Här hittar du förslag på kurser inom kommunikation för barn och unga.

Skrivarkurs ungdom – att skriva är att utvecklas som person. Vi erbjuder många kurser i kreativt skrivande, något som kan passa ungdomar som vill utforska sitt skrivande och ta det en nivå vidare.

Skrivarkurs seniorer – man blir aldrig för gammal för att uttrycka sig. Kanske är du pensionär och äntligen har fått tid att kunna ägna dig åt att skriva. Vi kan hjälpa dig att komma igång, vi erbjuder skrivkurser för seniorer.

Låt inte ”brist på tid” stoppa dig

Konsten att skriva lockar och många har en hemlig dröm om att någon gång få ge utlopp för sin kreativitet. Kanske i en bok, novell eller diktsamling. Brist på tid anges ofta som orsak till att man inte kommer igång. Varför inte dra ihop en skrivarkurs för föräldralediga? Eller samla ihop dina vänner och träffas under nya och spännande omständigheter?

Våra kurser finns på flera orter

Medborgarskolan finns över hela landet. Vi erbjuder skrivarkurser från norr till söder. Göteborg, Stockholm Uppsala och Malmö – i våra fyra största städer är trycket på dessa kurser stort. Varför inte ge bort en skrivarkurs 2020 i present till någon du tycker om och som du vet älskar att skriva?

Delta när det passar dig

Via Medborgarskolan har du möjlighet att utveckla ditt intresse tillsammans med andra. Hos oss kan du gå skrivarkurs på sommaren, på helgen, på kvällarna eller på distans.

På distans

Ibland passar det allra bäst att skriva när du får sitta precis där du vill. Vi erbjuder därför många skrivarkurser på distans. En skrivarkurs online är ett upplägg som gör att du känner dig trygg och kan utvecklas i egen takt. I skrivarkurser online har du jämna avstämningar med kursledare och övriga deltagare, ofta via en digital plattform. Se hela vårt utbud av distanskurser inom alla områden.

På helger

Många har sitt skrivande som ett vid-sidan-av-intresse. Det är inte alla som har möjlighet att delta i en skrivarkurs på dagtid. Därför erbjuder vi skrivarkurser på helger. Att gå en helgkurs gör att du kan koppla bort allt vad jobb heter och enbart fokusera på skrivandet. Helgkurser brukar vara uppskattade och blir snabbt uppbokade.

På sommaren

Under sommaren erbjuder vi flera intensivkurser i skrivande. Alltifrån helgkurser till kurser som sträcker sig över en vecka.

Intensivkurs i skrivande

Ta del av våra intensivkurser i skrivande. Under en eller två dagar får du möjlighet att ägna dig åt skrivarkonsten. Intensivkurser finns för både nybörjare och på fortsättningsnivå.

Så går våra skrivarkurser till

Tillsammans med andra kursdeltagare får du möjlighet att utforska och utveckla ditt skrivande. Du får öva på att släppa tanken fri och skriva utan att censurera dig själv. Du får prova på att uttrycka dig genom olika skrivövningar och det ingår även att läsa upp sina texter för varandra. En central del är samtalet kring texter. Du och dina kurskamrater får även öva på att ge och ta emot konstruktiv kritik.

Våra kurser i kreativt skrivande brukar vara uppskattade och innehålla en hel del glädje och skratt men även allvar. Skrivarkurserna hålls av erfarna kursledare som brinner för att du ska få utvecklas och utforska ditt eget skrivande vidare.

Brett utbud inom kommunikation

Vi har ett brett utbud inom området kommunikation. Förutom skrivarkurser kan du via Medborgarskolan gå kurs i till exempel marknadsföring, journalistik och PR eller kurser i visuell kommunikation som t.ex. film, foto eller layoutprogram på datorn.

Vårt utbud inom Skrivarkurs

Din sökning"" visar 22 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Prova på Skrivarkurs"
Kurs

Prova på Skrivarkurs

Ort: GöteborgStartdatum: 2 Sep 2024Tid: 19:00-19:45Antal tillfällen: 1 st tillfällenDagar: MåndagPris: 0 kr
Läs vidare om "Skriv - Grundkurs"
Kurs

Skriv - Grundkurs

Ort: StockholmStartdatum: 6 Maj 2024Tid: 18:15-20:30Antal tillfällen: 5 st tillfällenDagar: MåndagarPris: 2 400 kr