Zumba är en latinoinspirerad dans med fitnessinslag skapad av den colombianska dansaren och koreografen Alberto "Beto" Perez. På en kurs i zumba får du verkligen släppa loss och dansa!

Zumba innehåller härliga rytmer med rörelser som är lätta att följa och du kan både förbättra din kondition och förbränna kalorier. Våra kurser leds av licensierade Zumba-instruktörer.

Zumbans koreografi och musik är inspirerad av bland annat hiphop, chachacha, flamenco, tango, cumbia, soca, samba, salsa, merengue, mambo och kampsport.

En Zumbakurs är vanligtvis en timme lång och undervisas av lärare som licensierats av organisationen Zumba Academy. Övningarna inkluderar musik med både snabba och långsamma rytmer, samt styrketräning. Det finns flera typer av kurser för olika nivåer av ålder och ansträngning.

Zumba Gold
Zumba Gold vänder sig främst till den äldre målgruppen. Den är särskilt utformad för behoven hos äldre.

Zumba Step
Zumba Step är det senaste Zumbaprogrammet som lägger fokus på att stärka rumpmuskler och ben med en gravitationstrotsande blandning av Zumbarutiner och aerobics.

Zumba Toning
Zumba Toning utförs med hjälp av toningpinnar och träningen riktas mot abs, lår, armar och andra muskler i hela kroppen.

Aqua Zumba
Aqua Zumba utförs i en simbassäng. Instruktören leder kursen från poolsidan medan deltagarna följer instruktionerna på grunt vatten, vilket skapar en rolig och effektiv helkroppsträning. Dessa kurser varar vanligtvis i 30 minuter och har styrkeövningar på olika stationer i tidsintervall.

Zumba Kids
Zumba Kids är en kurs avsedd för barn i åldrarna 4 till 12 och har rutiner som utformats speciellt för barn.

Zumba Gold-Toning
Zumba Gold-Toning är en kurs för äldre deltagare med mål att förbättra sin muskelstyrka, hållning, rörlighet och koordination.

Zumba Sentao
Zumba Sentao utförs med hjälp av en stol och fokuserar på att använda kroppsvikten för att stärka och tona kroppen.

Vårt utbud inom Zumba

Din sökning"" visar 6 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Zumba"
Friskvård

Zumba

Ort: SkövdeStartdatum: 4 Apr 2024Tid: 18:00-19:00Antal tillfällen: 7 st tillfällenDagar: TorsdagarPris: 825 kr

Få platser kvar

Läs vidare om "ZUMBA® Gold"

ZUMBA® Gold

Ort: VetlandaStartdatum: 7 Apr 2024Tid: 14:15-15:15Antal tillfällen: 10 st tillfällenDagar: SöndagarPris: 1 200 kr
Läs vidare om "ZUMBA® Fitness"