Dansande par mot blå bakgrund

Att vidareutbilda sig kan vara starten på en ny karriär. Medborgarskolan erbjuder eftergymnasiala utbildningar inom flera olika områden. Många av våra utbildningar för vuxna går att läsa på deltid.

Utbildningar

Medborgarskolan är huvudman för Kulturama, Påhlmans Handelsinstitut, Stockholms Tillskärarakademi och Tillskärarakademin Malmö. I Malmö och Karlstad erbjuder vi tolkutbildning. Vi tillhandahåller även diplomutbildningar inom många olika områden på flera platser i Sverige.

Våra utbildningar

Läs vidare om "YH-utbildning för ljud-ljus och scentekniker"

YH-utbildning för ljud-ljus och scentekniker

Drömmer du om att arbeta som ljud-, ljus eller scentekniker på en teater, mässa, som frilansande egenföretagare på privatteater, krogshow eller festival? Då ska du gå Medborgarskolan Syds och Eslövs folkhögskolas nya YH-utbildning.

Läs vidare om "Grundutbildning för kontakttolk"
Kvinna vid dator

Grundutbildning för kontakttolk

Här hittar du våra tolkutbildningar i Malmö och Karlstad som genomförs på semidistans. Utöver grundutbildningen kan du bli godkänd tolk genom en valideringsprocess av dina befintliga tolkkunskaper.

Läs vidare om "Diplomutbildningar"
Människor studerar och vidareutbildar sig.

Diplomutbildningar

En diplomutbildning på Medborgarskolan kan vara början till en ny karriär. En diplomutbildning är en yrkesinriktad utbildning där du får ett diplom som bevis på vad du lärt dig.

Läs vidare om "Kulturama Utbildningar"

Kulturama Utbildningar

Kulturama är Nordens största skola för estetiska utbildningar och har funnits i över 40 år. Varje år examineras studerande inom dans, musikal, teater, musik, sång, opera, foto, film och musikproduktion.

Läs vidare om "Påhlmans Handelsinstitut"

Påhlmans Handelsinstitut

Påhlmans Handelsinstitut erbjuder utbildningar och kurser inom ekonomi, juridik, HR, research och samhällsbyggnad och vänder sig till dig som privatperson och till företag som letar efter kompetensutveckling för sina medarbetare.

Läs vidare om "Stockholms Tillskärarakademi"

Stockholms Tillskärarakademi

På Stockholms Tillskärarakademi hittar du hel- och deltidsutbildningar samt yrkesinriktade kurser inom design, sömnad och mönsterkonstruktion. Låt din framtid i modebranschen börjar hos oss!

Läs vidare om "Tillskärarakademin Malmö"

Tillskärarakademin Malmö

Vi förbereder och handleder dig i din utbildning till fortsatta studier eller ett fortsatt yrkesliv inom mode, textil och design.