Kumla
8 Sep 2024
Söndagar
Kerstin Lindh Furås

Alla har något att berätta – ur fantasin eller ur livet. Du lär dig grunderna i det skönlitterära skrivandet och får med dig bra verktyg till ett fortsatt skrivande. Genom lekfulla och inspirerande skrivövningar kommer du att bli förvånad över hur mycket som ligger och lurar under ytan även hos dig.

Alla har något att berätta – ur fantasin eller ur livet. Du lär dig grunderna i det skönlitterära skrivandet och får med dig bra verktyg till ett fortsatt skrivande. Det blir korta övningar när vi träffas och en något längre hemuppgift. Alla texter läses upp och hemuppgiften ges extra uppmärksamhet genom gruppens råd och synpunkter (konstruktiv kritik)

kurs varannan vecka.

Innehåll
Vi tar framförallt upp följande: gestaltning av miljö; persongestaltning; dialog, scener/händelser; inledning/avslutning samt tids- och berättarperspektiv.

Inga.

Kerstin har hållit ett flertal kurser i Medborgarskolans regi. Hon har sammanlagt drygt tre års utbildning med olika former av textskapande. På uppdrag och på fritiden skriver hon bland annat tidningsartiklar, närradiomanus, kåserier samt klurar på ett par bokidéer.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Ledaren har tagit fram eget material.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Kumla

Trädgårdsgatan 4, Kumla