Vännäs
3 Jun 2024
Måndagar
1 195 kr

Skapa dina egna prydnadsföremål med lufttorkande lera.

Om kursen

Här är det gyllene tillfället för dig som vill inspireras och utveckla ditt eget formspråk. Under kursen får du testa lerans möjligheter och skapa egna alster som kan pryda ditt hem.

Att arbeta med händerna och förverkliga en inre idé är roligt och på denna kurs ska vi ha roligt! Vi använder oss av en självtorkande lera som inte behöver brännas i ugn. Viktigt att poängtera är dock att det du skapar inte kan användas som bruksföremål (som tex en kaffemugg) utan endast för dekor.

När leran har torkat har du även möjlighet att färgsätta med akrylfärg.

Vi håller till i vår Ateljé Prånget centralt i Vännäs, Ö.Järnvägsgatan 5.

Upplägg

Teori och praktik blandas under kursen.

Måndagar 18.30-21.00.

Det finns möjlighet att värma sin middagsmat i vårt kök. Vi bjuder på kaffe/te.

Om ledaren

Viktoria Karin Bergqvist har mångårig erfarenhet av undervisning inom konst, form och media och har master education examen och lärarlegitimation i konst och form samt informationsteknik. Viktoria K Bergqvist inspireras av naturens vackra föremål, mönster och geometriska symboler vilka återfinns genom nära möte och observationer i alla fysiska former.

Material

I kurspriset ingår 1 kg lera och de verktyg du behöver för kursen och akrylfärg. Vill du använda mer än 1 kg lera så finns det att köpas i lokalen (betalning sker via Swisch.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs för denna kurs. Du utgår från din egen nivå i ditt skapande.

Bra att veta

Kursen kan komma att flyttas fram eller ställas in vid för få anmälningar så vänta inte med din anmälan. Våra allmänna villkor för köp av kurs hittar du HÄR.

Kallelse kommer via mail innan kursstart.

Vid frågor kontakta:
Victoria Kreuger