Borås
28 Aug 2024
Onsdagar

Innehåll
Tyska för nybörjare vänder sig till dig som aldrig har läst språket tidigare. I kursen tränar vi på språkets fyra färdigheter: prata, lyssna, läsa och skriva. Redan från början tränar vi på att muntligt använda vardagsspråk så mycket som möjligt. Du kommer även att få grundläggande kunskaper i hör- och läsförståelse, skrift och och grammatik och en bra start på ditt ordförråd.

För vem
Denna språkkurs är en nybörjarkurs så du behöver inte ha några förkunskaper.

Kursmaterial
Ingår ej i kurspriset. Bestäms vid första tillfället.

Stefan är född i Tyskland och känner sitt land väl.
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.

Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum skickat till dig innan kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid anmälan att du önskar delbetala.

Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs mer på https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Medborgarskolan Borås

Skaraborgsvägen 35 E, Borås