Göteborg
Ledare
Tam Alfredsson
1 795 kr

Vietnamesisk mat passar dig som älskar färgrik, harmonisk och hälsosam mat med mycket färska grönsaker - det är inte konstigt att det vietnamesiska köket blir allt mer populärt i Sverige! På denna kurs får du lära dig att laga en rad traditionella vietnamesiska rätter.

Innehåll

Under kursen kommer du att lära dig att laga de tre mest välkända vietnamesiska maträtterna. Du kommer också att lära dig om vietnamesisk matkultur, matfilosofi och om typiska ingredienser i ett vietnamesiskt kök, samt att använda ätpinnar.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Kursledare

Tam Alfredsson är född och uppvuxen i Vietnam. Med arbetslivserfarenhet från import och export av asiatiska livsmedel och inom olika internationella organisationer har Tam haft möjlighet att studera, uppleva och jämföra vietnamesisk matkultur med andra matkulturer i världen. I flera år har Tam haft asiatiska matlagningskurser.  Just nu driver Tam ett nationellt märkesprofileringsprojekt som heter 'Låt mig berätta om Vietnam' genom matlagningskurser, seminarium, workshops och konsulttjänst om resor. På vardagen jobbar Tam som lärare.

Tam har kandidatexamen i tolkning och översättning vid Danangs Utländska Språk Universitet i Vietnam (2005), Masterexamen i Språkteknologi vid Göteborgs Universitet (2011), Masterexamen i Kommunikation vid Chalmers och Göteborgs Universitet (2013) och Masterexamen i lärarutbildning vid Göteborgs Universitet (2020)

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Rabatter

Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner

Länk till förmåner
Köpvillkor/ allmänna villkor för kurs hos Medborgarskolan | Medborgarskolan

Välkommen till oss

• Närmaste hållplats är Hagakyrkan eller Järntorget om du åker kollektivt.
  • Parkeringshus finns i samma hus.
  • Undvik att använda starta dofter på grund utav allergier.

Bra att veta

Om du har fått förhinder och inte kan komma på en lektion, ber vi dig meddela detta. Om du uteblir från något kurstillfälle, är det tillfället förbrukat. Du kan således inte kostnadsfritt ta igen det tillfället senare under kursen eller få ekonomisk kompensation för det tillfället du var frånvarande.

• Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
• Läs mer om delbetalning eller om våra allmänna villkor.
• Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.

Vill du delbetala? Här kan du läsa mer om hur du gör under “Kursavgift och betalning”: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Göteborg Haga

Haga Östergata 12, Göteborg