Örebro
22 Sep 2024
Söndagar
Jenny Jonsson

Serietecknande och storyboarding med berättande om allt från dramatiska till humoristiska inslag. Vi kliver in i serietecknandets spännande värld, du får lära dig grunderna för karaktärsdesign för att sedan kunna gå vidare med serierutor och påbörja en ett skapande där du ger dina egna fantasier eller berättelser liv!

Innehåll
I denna kurs lär vi oss  grunderna för serietecknande, hur skapar man en karaktär.
Du får pespektiv och vägledning i hur du får fram vad du vill säga med din serie!
Du ges här verktygen och inspiration för att påbörja ditt eget skapande av alla sorters berättelser genom serietecknande
Du som går kursen bör ha erfarenhet av  måleri/tecknande, gärna digitalt då vi här fokurser på serietecknandet/ uppbyggnad.

Upplägg och kursmaterial
Kursen består av 45x4 minuter under 4 kurstillfällen Du har med din egen platta/laptop.
Vi utgår från gratisprogram du enkelt kan ta ner .

Förkunskaper
Erfarenhet av digitalt tecknande är önskvärt

Jenny Jonsson  har ritat och målat i princip hela sitt liv,  hongick inriktning bild och form på gymnasiet och utbildar sig nu andra året för Serietecknande och berättande på Medlefors folkhögskola, där fantastiska lärare har lärt henne rita serier.
Se mer av Jennys konst? Instagram: @jennyart.jpg
Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial
Ta med din egen laptop, ritplatta eller liknande med ritprogam som du är bekväma att jobba med

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du 5 % rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta ditt lokalkontor för att få rabattkoden.

Gratis kaffe och te finns i loungen

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen
Lär mer på Olycksfallsfrskring | Medborgarskolan

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fab.

Fabriksgatan 18, Örebro