Utbildningar som leder till jobb - Medborgarskolan Eslöv

Medborgarskolan Eslöv kan arbetsmarknaden och har ett brett nätverk och ett nära samarbete med näringslivet. Tillsammans med dig, hjälper vi dig med nya, värdefulla kontakter och matchar dig mot jobb eller utbildningar som passar dig. Vi scannar ständigt av den dolda arbetsmarknaden och vägleder dig till jobb som inte finns utannonserade.

Inget vinstintresse

Medborgarskolan är en ideell förening utan eget vinstintresse. Vi är ett politiskt och religiöst obundet studieförbund med humanistisk värdegrund. Det innebär att vi kan lägga alla våra resurser på dig.

Värdegrund

Vi sätter individen i centrum och tar hänsyn till varje individs behov, förutsättningar och önskemål. Vi utgår från att utveckling sker i samverkan med andra. Vi anser att grunden för goda relationer mellan människor är ömsesidig respekt. Humanism innebär förståelse för oliktänkande och för andra kulturer. Medborgarskolan arbetar för en ökad öppenhet för internationell samverkan och kulturell mångfald.

Personligt stöd

Vi utgår alltid ifrån dig som individ. Tillsammans gör vi en plan för dig. Vi erbjuder dig aktiviteter och verktyg som är helt baserade på dina kunskaper och erfarenheter med fokus på vad som är kompetenshöjande för just dig. Du får hjälp med att vässa dina jobbsökarmetoder, putsa på ditt cv, träna intervjuteknik och lyfta det som gör dig attraktiv på arbetsmarknaden. Genom regelbundna samtal och coachning säkerställer vi tillsammans att du når ditt mål.

Vi backar upp dig hela vägen och håller kontakten med dig även efter du fått jobb för att vara säkra på att allt går som du har tänkt dig.

Digitala verktyg

I tjänsten erbjuds digitala verktyg för att skapa flexibilitet, bredda utbudet och ge större möjligheter till variation.
Du som är ovan får stöd i att använda digitala verktyg som ett led i att öka din anställningsbarhet. Saknar du teknisk utrustning kan vi se över dina behov och säkerställa att du kan ta del av tjänsten.
Föredrar du att delta på plats är du alltid välkommen till våra lokaler under öppet-tiderna.

Utbildningar som leder till jobb

Ibland kan studier vara en väg till arbete. Hos oss har du möjlighet att få hjälp av någon av våra studie- och yrkesvägledare som har en bred kunskap kring olika branscher och utbildningar.

Språkstöd

Vi erbjuder språkstöd på bl a följande språk:
Arabiska - Persiska - Farsi - Dari - Pashto - Somaliska - Bosniska - Serbiska - Kroatiska – Ungerska

Medborgarskolan Syd
Västergatan 17