Fasad Medborgarskolan Stockholm

Region Stockholm omfattar Stockholms län och Gotland. Regionen har sex lokalkontor och drygt 650 cirkelledare samt 320 anställda inklusive lärare.

Region Stockholm

Styrelse för Medborgarskolan Stockholmsregionen
Styrelse för Medborgarskolans Friskolor i Stockholm AB

Skolor och utbildning

Medborgarskolan Stockholmsregionen är huvudman för fyra skolor i Stockholm; Kulturama, Påhlmans Handelsinstitut, Påhlmans Gymnasium och Stockholms Tillskärarakademi. Vi har en lång tradition som folkbildare och utbildningsanordnare och all vår verksamhet bygger på en humanistisk värdegrund.

I vår skolverksamhet utgår vi från varje elevs behov av bildning, utbildning och personlig utveckling. Vi skapar positiva miljöer där lärare och elever känner sig stimulerade, trygga och delaktiga. Inom Medborgarskolan har kunskapen ett egenvärde och för oss är varje elev unik i sina behov och intressen.

Vi är en ideell organisation och återinvesterar allt överskott tillbaka in i skolverksamheten. Det gör Medborgarskolan till en trygg och stabil huvudman.

Våra skolor och utbildningar i Stockholm

Läs vidare om "Kulturama Utbildningar"

Kulturama Utbildningar

Kulturama är Nordens största skola för estetiska utbildningar och har funnits i över 40 år. Varje år examineras studerande inom dans, musikal, teater, musik, sång, opera, foto, film och musikproduktion.

Läs vidare om "Kulturama Gymnasium"
Kulturama Gymnasium

För många är Kulturama det första steget att verkligen få prova sitt konstnärliga utövande under professionell ledning. Det upplevs ofta lustfyllt, spännande och utmanande att våga ta klivet.

Läs vidare om "Kulturama Grundskolor"
Elever på Kulturama Grundskola

Kulturama Grundskolor

Tycker du om att uttrycka dig kreativt och vill utveckla dina konstnärliga sidor? Då kommer du att trivas på Kulturama Grundskolor.

Läs vidare om "Påhlmans Handelsinstitut"

Påhlmans Handelsinstitut

Påhlmans Handelsinstitut erbjuder utbildningar och kurser inom ekonomi, juridik, HR, research och samhällsbyggnad och vänder sig till dig som privatperson och till företag som letar efter kompetensutveckling för sina medarbetare.

Läs vidare om "Påhlmans Gymnasium"
Påhlmans Gymnasium

Påhlmans Gymnasium är en central gymnasieskola i Stockholm mitt vid Odenplan. Hos oss kombineras teoretisk och praktisk kunskap inom ekonomi, juridik, samhällskunskap och beteendevetenskap. På Påhlmans Gymnasium får du goda förutsättningar och förståelse för entreprenörskap, affärsliv och samhället som helhet.

Läs vidare om "Stockholms Tillskärarakademi"

Stockholms Tillskärarakademi

På Stockholms Tillskärarakademi hittar du hel- och deltidsutbildningar samt yrkesinriktade kurser inom design, sömnad och mönsterkonstruktion. Låt din framtid i modebranschen börjar hos oss!