Resultat och vinnare i plojkurstävlingen hösten 2020

Rätt svar i plojkurstävlingen hösten 2020 är "Sy din egen foliehatt". Varmt tack till alla som har deltagit i tävlingen och bidragit med både kreativa och konkreta motiveringar – och ett rungande grattis till de fem vinnarna!

Läs hela kurstexten till höstens plojkurs "Sy din egen foliehatt"

Hjärtligt tack till alla tävlande för ert engagemang, er tid och era bidrag! Vi är så glada för alla de tävlingssvar och motiveringar som har kommit in – den enkla, den berättande, den kloka och den finurliga. Det har i vanlig ordning varit ett svårt men också angenämt uppdrag att läsa alla bidrag, om och om igen, och koka ner dem till endast fem.

De motiveringar vi slutligen utsett speglar i hög grad mångfalden i resten av bidragen – från enkelt och snällt till tankvärt och smart. Varmt grattis till vinnarna, vilkas namn och motiveringar vi stolt presenterar här! Era presentkort kommer att skickas till er inom kort.

Vinnarna presenteras i bokstavsordning.

Fia Berg, Strängnäs

I en värld där faktaresistens, fake news och rädsla för det okända sprider sig känns behovet av nya kunskaper, vidgade vyer och kulturell förkovran enormt.

Erica Håkansson, Njurunda

Vill väcka min skaparlust tillsammans med människor jag kanske aldrig hade mött.

Ulrika Koch, Furulund

Jag går gärna kurser på Medborgarskolan för att SLIPPA sy mig en foliehatt. Kunskap är makt!

Elin Westrin, Sandviken

Jag skulle gärna vilja gå en kurs i teckenspråk eller annat språk då jag just nu börjat en högskoleutbildning till vårdadministratör. Tror det är superduper att ha mer språkkunskaper när man jobbar i och nära vården i framtiden. Du möter alla sorters människor med alla behov.

Alexandra Zettervall, Mölndal

Jag vill vinna åt min sambo som förlorat alla sina jobb pga Corona. Han är van vid att ha mycket att göra och jag skulle vilja muntra upp honom med en kurs. ❤️