Behöver din grupp eller din förening lokaler?

Du som vill starta studiecirkel eller har en förening som vill samarbeta med oss på Medborgarskolan kan låna våra lokaler utan kostnad. Det kan vara i form av studiecirklar men även annan folkbildning (workshops) och publika arrangemang (föreläsningar m.m.).

Medborgarskolans lokaler i Täby

I Näsbypark finns det både salar och klassrum i olika storlekar. Lokalerna kan användas till bok- och samtalscirklar, teater, pjäsläsning, studiecirklar i stickning m.m. Det finns även ett kök med matrum, ateljé och keramiksal för er som vill dreja, måla eller laga mat.

För att få tillgång till lokalerna behöver er grupp eller förening samarbete med Medborgarskolan.

Salar

• Köket: Tre spisar, tre ugnar, utrustat kök
  • Matrum: Plats för tolv personer
  • Ateljé
  • Keramiksal

Tillgänglighet

Hör av dig/er om ni har önskemål kring dag och tid. Tillsammans planerar vi upp de tider och den verksamhet som ni vill ha i lokalerna.

Samarbeten
Medborgarskolan Stockholmsregion samarbetar bland annat med de ideella organisationerna Nattskiftet, Vardagens civilkurage, Civilförsvarsförbundet som håller i workshops i Krisberedskap för minst 72 timmar med HLR och första hjälpen, Raoul Wallenberg Academy, Safari Sverige, Statistföreningen och Unga Aktiesparare. Är ni ett gäng som vill ha en studiecirkel eller workshop med något av våra samarbeten eller vill din förening hitta samarbeten och ett kontaktnät inom föreningslivet? Hör gärna av er!

Kryssarvägen 8A

För mer info kontakta