Medborgarskolan flyttar in

Vi erbjuder studiecirklar under ledning av professionella pedagoger på äldreboenden. När deltagare har svårt att komma till oss så kommer vi till dem: Medborgarskolan flyttar in.

Sedan 2017 har Medborgarskolan tillsammans med olika samarbetspartners inom vård och omsorg kunnat erbjuda även de som bor på ett äldreboende en väg in i folkbildningsvärmen.

Vi vill ge människorna på äldreboenden möjligheter att fortsätta utvecklas i ett livslångt lärande. Under ledning av en professionell pedagog från Medborgarskolan erbjuds de äldre att delta i studiecirklar. Ämnena är många, här är ett axplock:

• Lära sig om film
  • Trycka på tyg
  • Sång och musik
  • Binda blommor
  • Diskutera historia
  • Spela teater
  • Yoga
  • Lära sig måla

Vi på Medborgarskolan tror på livslångt lärande och att all kunskap får människor att växa oavsett ålder eller andra förutsättningar. Folkbildning är att lära sig tillsammans med andra. Vi gör vårt yttersta varje dag för att inspirera människor att utvecklas och hämta ny kunskap på ett lustfyllt sätt.

Verksamheterna sträcker sig runt om i hela Stockholms län och våra cirkelledare har en enorm bredd på kunskaper.

Jobbar du inom vård och omsorg och är nyfiken på ett samarbete? Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Kontakta oss!
samarbete@medborgarskolanstockholm.se